Ga naar inhoud

Schijfpartitie niet bereikbaar


Aanbevolen berichten

Op mijn oude Windows XP machine had ik de harde schijf opgedeeld in 3 partities, te weten c:, d: en e: De PC was beveiligt met een wachtwoord. Het moederbord van de PC is overleden. De harde schijf heb ik er uit gehaald en toegevoegd als externe schijf aan mijn nieuwe (Windows 7) machine. De c: en d: partitie zijn nu niet meer terug te vinden. Wel kan ik de e: partitie bekijken en gebruiken. Hoe kom ik weer bij mijn informatie op de c: en d: schijf? Is er iemand die mij hierbij op weg kan helpen? mvg Wim
Link naar reactie
Hoi Tirm, Ik heb de d: schijf hernoemd naar Z: Maar toch krijg ik de oude D: niet tevoorschijn. Toen ik de oude schijf fysiek verbond met mijn PC heette de E: ook niet meer E: , maar kreeg een veel hogere letter. Deze had ik inmiddels al weer naar E: hernoemd. Kan het te maken hebben, dat ik een paswoord op de PC had staan?
Link naar reactie
Ik heb de schijf aan mijn labtop (windows-XP home) gekoppeld. Nu kan ik alle partities weer zien, maar wanneer ik naar documents en settings ga, krijg ik bij de bewuste submap een pop-up met de volgende tekst te zien: E:\documents and settings\ner is niet toegankelijk. Toegang geweigerd Het volgende heb ik al gedaan: Klik met de rechtermuisknop op de map waarvan u de eigenaar wilt worden en klik op Eigenschappen. Klik op het tabblad Beveiliging en klik op OK op het beveiligingsbericht (als dat wordt weergegeven). Klik op Geavanceerd en open het tabblad Eigenaar. Ik heb de eigenaar aangepast, maar kom er toch niet in Wie kan mij verder helpen Wim
Link naar reactie
Jezelf alleen maar owner maken van de betreffende mappen is op zich niet voldoende. Je hebt daarmee alleen het recht om wijzigingen aan te brengen in de bestaande lijst, en dat moet je dus ook nog gaan doen. Dus jezelf toevoegen in de lijst met rechthebbenden en vervolgens alle benodigde rechten geven (bv Modify of Full Control). Zet wel eerst onder Advanced een vinkje bij "Replace permission entries on all child objects with entries shown here that apply to child objects."
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...