Ga naar inhoud

vraagjes over opnieuw installeren voor meerdere gebruikers


Aanbevolen berichten

Ik heb er al eens iets over gepost, maar dat dekte niet geheel de lading. Wat ik wil bereiken: Mijn vader wil beginnen met computeren. Nu wil ik mijn pc opnieuw installeren en indelen zodat ik: - 1 schijf heb waar alleen de windows installatie op staat - 1 schijf heb voor mijn vader - 1 schijf heb voor mezelf - eventueel 1 schijf voor gedeelde dingen/backups etc. - voor zowel mijn vader als mij ieder de map "mijn documenten" op de eigen schijf heb - ik administrator ben Dit zodat ik in het vervolg alleen de schijf waar windows op staat hoef te defragmenteren en opnieuw te installeren en de gebruikersschijven dus onaangetast blijven hierbij. Zelf zoeken op google en dit forum heeft geen resultaten opgeleverd, dus ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of een kunnen site geven zodat ik weet hoe ik te werk moet gaan hierbij....
Link naar reactie
Als jij via Configuratiescherm\gebruikersaccounts voor jouw Vader een nieuw gebruikersaccount met beperkte rechten aanmaakt, krijgt hij zijn eigen documenten mappen! Doordat hij beperkte rechten krijgt, kan hij niet jouw documenten zien, maar jij wel de zijne! Verder is het dan ook raadzaam je eigen account van een goed wachtwoord te voorzien!
Link naar reactie
Hoeveel schijven heb jij dan wel niet in je PC zitten? En waarom zou je alles op aparte schijven willen hebben. Zoals ik al aangaf: indien jouw vader een account met beperkte rechten heeft, kan hij alleen in zijn eigen documenten komen, waar die dan staan imaakt niet uit. zolang je de lokatie verplaatsing maar juist regelt!
Link naar reactie
Ik heb in mijn kast 1 schijf van 1TB.....Daarnaast heb ik losse schijven (buiten mijn pc) in docking stations/behuizingen van 100 GB en 300 GB en nog een ongebruikt schijfje van 30 GB Het gaat mij erom dat het mij praktischer lijkt om 1 schijf te hebben met ALLEEN windows, omdat ik anders steeds alles steeds opnieuw moet installeren en backuppen etc.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Via disk management je schijf opdelen in partities: C:\ voor windows D:\ voor jou E:\ voor je vader. Daarna: Voor zover nog nodig je vader/jij als user account aanmaken Dan met elk account inloggen en rechts klikken op my documents, en vervolgens de locatie van die map wijzigen naar respectievelijk D:\ en E:\ Overigens: je strategie is correct. Het OS moet altijd op een andere partitie (liefst zelfs drive) staan dan de user data :-)
Link naar reactie
Thanks, dat is perfect. Waar vind ik Diskmanagement? Ik heb mijn schijfje van 1TB opgedeeld in 1 partitie voor Windows (c) en 1 partitie voor alle rest. Mocht ik nu windows opnieuw willen installeren.....en ik formatteer de windows partitie C, behoud ik dan wel alles op de andere partitie? (gezien ze dus op 1 schijf staan...)
Link naar reactie
[quote:0adac0a286="remco p"]Thanks, dat is perfect. Waar vind ik Diskmanagement? Ik heb mijn schijfje van 1TB opgedeeld in 1 partitie voor Windows (c) en 1 partitie voor alle rest. Mocht ik nu windows opnieuw willen installeren.....en ik formatteer de windows partitie C, behoud ik dan wel alles op de andere partitie? (gezien ze dus op 1 schijf staan...)[/quote:0adac0a286] Ja, als je C:\ opnieuw formatteert hou je de data op de andere partitities, dat is precies de bedoeling van partities. Diskmanagement zit in computermanagement, rechterklikje op my computer en anders vriend google voor een tuto :D Je probleem gaat overigens zitten in die ene grote partitie naast C:\, want daarvan wil je er nu 2 maken. In windows7 diskmanagement heb je 'shrink partition', anders een partition manager ergens regelen. Ik zou wel een backupje maken...
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
Het is me nu helemaal helder. Maar toch heb ik nog 1 enkel vraagje: Ik ga het als volgt indelen: 1 schijf voor Windows (C) en voor mijn vader (G) en mij (H) ieder een apart schijf Nu wil ik het allemaal zo ingesteld hebben dat ik alle programma's en de rest van de pc beheer en mijn vader deze niet kan zien......is dat mogelijk? Valt me nog een vraag in: Kan ik nu voor IEDER programma instellen bij installatie of ik het voor deze of alle gebruikers wil installeren?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...