Ga naar inhoud

Andere partitieletters bij installatie XP?


Aanbevolen berichten

Tot dusver kreeg ik bij installatie van XP (t/m XP + SP2) altijd de partitieletters C:\ en E:\. Bij installatie van 64-bits XP (als enig OS op PC) kende Windows tijdens setup echter de letters F:\ en G:\ toe. Hetzelfde maakte ik onlangs mee bij een nieuwe installatie met een (originele)32-bits XP + SP3 CD, wederom als enig OS. Dit was na installatie op geen enkele wijze te veranderen in de normale C:\ en E:\ aanduiding- noch bij de 64-bits XP, noch bij de originele XP + SP3 CD. Is deze toekenning tijdens setup tegenwoordig "normaal" voor XP? Zo ja, is dit te veranderen?
Link naar reactie
[quote:fe7004b046="andre@home"] dan kan C wel F of nog hoger worden..... Bij desktops altijd installeren zonder deze zaken.[/quote:fe7004b046] Dat weet ik uit ervaring. Windows XP heeft een jaar lang op I: gestaan op mijn harde schijf. Toen ik Windows 7 installeerde heb ik de kabel van de cardreader los gemaakt en toen werd Windows geïnstalleerd op C:.
Link naar reactie
Heb even wat geëxperimenteerd met een oude harde schijf en Windows opnieuw installeren. Inderdaad verandert C naar F (en E naar G) als je iets extra's aangesloten laat. Zelfs de aansluiting van mijn headset in een USB poort laten zitten was al voldoende!!!!! Weer wat geleerd........ reuze bedankt voor de adviezen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...