Ga naar inhoud

Iconen in werkbalk


Aanbevolen berichten

Rechts van de startknop in Windows 7 staan de iconen van de geopende programma's. Als je er op gaat staan krijg je een pop-up. Tegenwoordig krijg ik alleen een melding van welk programma het betreft. Vroeger kreeg ik een plaatje van het scherm. Bijvoorbeeld als het icoon van vlc er was en ik ging er op staan dan zag ik de film die gespeeld werd. Tegenwoordig krijg ik alleen een pop-upje met de titel van het programma. Wie kan mij weer helpen aan het schermpje? Alvast bedankt. Xavier
Link naar reactie
Mogelijk is de optie "Venstervoorbeelden (miniatuurweergaven) weergeven" uitgeschakeld geraakt? Je kunt dat controleren en aanpassen via: Rechtsklik op Taakbalk\ \ kies Eigenschappen\ \ Eigenschappen van Taakbalk en Menu Start\ \ Taakbalk\ \ aanvinken "Venstervoorbeelden (miniatuurweergaven) weergeven"\ \ Toepassen\ OK N.B. Ik zit hier nu met Vista voor me, maar ik meen dat dit voor Windows 7 precies zo geldt.
Link naar reactie
[quote="Stupendous Man"]Mogelijk is de optie "Venstervoorbeelden (miniatuurweergaven) weergeven" uitgeschakeld geraakt? Je kunt dat controleren en aanpassen via: Rechtsklik op Taakbalk\ \ kies Eigenschappen\ \ Eigenschappen van Taakbalk en Menu Start\ \ Taakbalk\ \ aanvinken "Venstervoorbeelden (miniatuurweergaven) weergeven"\ \ Toepassen\ OK N.B. Ik zit hier nu met Vista voor me, maar ik meen dat dit voor Windows 7 precies zo geldt.[/quote] Het spijt mij, maar dit is niet de oplossing die in W7 werkt. Ik heb hierdoor wel gevonden dat ook de naam van het programma in het icoontje zichtbaar wordt. Maar het blijft een langwerpige pop-up, zonder plaatje van het programma. Voorbeeld: In het muziekprogramma dat ik gebruik zag ik dan de album-art van het spelende nummer. Dit zie ik nu niet meer. Wie helpt mij verder? Xavier.
Link naar reactie
Nog enkele instellingen via het Windows Configuratiescherm waarvan correctie mogelijk je probleem zou kunnen verhelpen: 1. Staat onder Systeem\ Geavanceerde systeeminstellingen\ Instellingen voor prestaties\ Visuele instellingen wel gekozen "Door Windows laten kiezen" of "Beste weergave", of zijn in ieder geval de relevante onderdelen ingeschakeld, zoals met name "Visuele stijlen op vensters en knoppen toepassen"? Zo niet, dan kiezen/inschakelen. 2. Staat onder Hardware en geluiden\ Beeldscherminstellingen wel ingeschakeld Kleuren 32-bits, en niet 16-bits? Zo niet, dan 32 bits inschakelen. 3. En staat onder de instellingen voor vormgeving en weergave wel het Windows Aero thema gekozen? Zo niet, dan Aero kiezen.
Link naar reactie
[quote="Stupendous Man"]Nog enkele instellingen via het Windows Configuratiescherm waarvan correctie mogelijk je probleem zou kunnen verhelpen: 1. Staat onder Systeem\ Geavanceerde systeeminstellingen\ Instellingen voor prestaties\ Visuele instellingen wel gekozen "Door Windows laten kiezen" of "Beste weergave", of zijn in ieder geval de relevante onderdelen ingeschakeld, zoals met name "Visuele stijlen op vensters en knoppen toepassen"? Zo niet, dan kiezen/inschakelen. 2. Staat onder Hardware en geluiden\ Beeldscherminstellingen wel ingeschakeld Kleuren 32-bits, en niet 16-bits? Zo niet, dan 32 bits inschakelen. 3. En staat onder de instellingen voor vormgeving en weergave wel het Windows Aero thema gekozen? Zo niet, dan Aero kiezen.[/quote] Dank je wel!!. Het laatste punt: zetten op Aero is, in deze erg belangrijk geweest. Hierdoor kreeg ik de iconen weer terug. Dank je wel!! Xavier.
Link naar reactie
[quote:266d8df9d3="Xavier51"]Dank je wel!!. Het laatste punt: zetten op Aero is, in deze erg belangrijk geweest. Hierdoor kreeg ik de iconen weer terug. Dank je wel!! Xavier. [/quote:266d8df9d3]Graag gedaan, hoor. Heb je enig idee hoe het kwam dat Aero uitgeschakeld was? Had Windows mogelijk op een gegeven moment gemeld dat de systeemprestaties verbeterd konden worden, en heb je toen mogelijk het Windows-advies opgevolgd? Dat zijn nogal eens adviezen waarbij bij uitvoer bepaalde Aero-effecten uitgeschakeld worden ten bate van betere systeemprestaties. In ieder geval mooi dat die "Venstervoorbeelden (miniatuurweergaven) weergeven" nu weer voor je werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...