Ga naar inhoud

Alle bestanden weg


Aanbevolen berichten

Ik zat laatst op de computer, en toen deed hij heel raar. er kwamen allemaal errors, en er kwam een programma van windows 7 die zei dat er 11 errors waren. Ik dacht dat hij gecrasht was en het een virus was, en ik zette hem meteen uit, nu zit ik weer op de computer, en hij doet het wel, maar ALLE bestanden zijn weg, echt alles. Maar dat was alleen voor mij, alle bestanden van mijn zus en moeder (andere accounts) waren er nog. Toen deed ik dat windows 7 recovery ding, maar dat werkte niet, en ik deed ook systeemherstel en dat werkte ook niet, nu keek ik weer in C:/Gebruikers en bij mijn moeder en zus, en toen waren ook alle bestanden weg!!! en daar zitten onder andere heel belangerijke foto's bij, en mijn moeder heeft heeel veel documenten voor school die belangerijk zijn. Ik kan internet dus nog wel doen, en de balk onderin, is er nog + de bestanden, dus ik kan bijvoorbeeld nog steeds utorrent opstarten, dus ik denk dat de bestanden er wel nog zijn, maar hoe kan ik ze terug halen? Alvast bedankt
Link naar reactie
[preek] Computers kunnen stuk, in brand of gestolen. Je moet altijd je belangrijke bestanden dubbel hebben op een ander medium zoals een 2e usb schijf [/preek] Er circuleert ook een virus die alle bestanden verborgen maakt en de taakbeheer blokkeert. Het is scare-ware variant. Misschien heb je die binnen gehaald. Waarschijnlijk toen jij recovery hebt gebruikt heb je alles daadwerkelijk gewist.
Link naar reactie
als je de melding "taakbeheer is uitgeschakeld" krijgt heb je een virus maar zijn je bestanden er nog. De makkelijkste methode vind ik is de harde schijf eruit halen en deze openen en kopieren op een 2e computer. Het gaat vooral om de map "documents en settings" of "USERS". Na kopieren controleren of de nieuwe bestanden leesbaar zijn en dan op de besmette machine Windows restore uitvoeren. Zo te lezen heb je er niet zo veel verstand van, ik zou het niet zelf doen als ik jou was en laten uitvoeren door iemand die het vaker gedaan heeft.
Link naar reactie
Een recovery wist niet altijd alles, alleen dat deel van de harde schijf dat echt wordt overschreven, daar is de oude informatie natuurlijk wel weg. Dit soort testen doe ik niet vaak, ik kwam erachter toen ik voor iemand met Packard Bell computer moest helpen. Er zijn een aantal recovery's uitgevoerd maar de computer ging niet werken (harde schijf bleek stuk). Na de harde schijf vervangen te hebben, heb ik met een speciaal programma de oude harde schijf laten scannen op foto's. De meeste kon worden teruggehaald! [url=http://www.pcpret.nl/index.php?c1=k1&r1=701&l1=31#TestDisk]Fouten op de harde schijf, is de data nog te redden?[/url]. Dat programma werkt natuurlijk ook zonder foute harde schijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...