Ga naar inhoud

opmaak bureablad en geluidenschema verandert spontaan


Aanbevolen berichten

Met enige regelmaat blijkt bij opstarten (XP-pro) bureaublad en opstart- en afsluitgeluiden zomaar weer een andere instelling te hebben (normaal heb ik "klassiek" en géén geluiden) . Dat wordt dan weer braaf door mij teruggezet maar ik vraag mij af hoe dat kan. De vorige dag is er geen speciale cleaning-actie of wat dan ook gedaan.
Link naar reactie
Hoi, Dit zou kunnen helpen om het tabje 'dekstop' terug te brengen. [url=http://www.theeldergeek.com/desktop_tab_missing_from_display.htm]Hier[/url] vind je het terug in het Engels. Ik vertaal het even: Typ "gpedit.msc" in Uitvoeren in het Start Menu. - Ga naar User Configuration (gebruikersconfiguratie/instellingen) - Ga nu naar Administrative Templates (Beheersjablonen) - Ga vervolgens naar Windows Components (Windows-onderdelen) - Ga daarna naar Windows Explorer - In het rechterdeelvenster dubbelklik je op Turn On Classic Shell - Stel het keuzerondje in op "Niet geconfigureerd" en klik vervolgens op OK Dit zou daarvoor al moeten helpen. Daarna zal ik het andere probleem proberen te verhelpen :wink: Stef
Link naar reactie
Hoi, Het volgende schijnt te werken. Je kan een bestand downloaden die het register vanzelf instelt, je kan het ook handmatig doen. Jij mag kiezen. Maak wel eerst even een back-up van je register. Doe dit zo: Uitleg Microsoft [quote:2ccb130f6b]Handmatige stappen voor het maken van een back-up van het register in Windows XP Klik op Start, vervolgens op Uitvoeren, typ %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe en klik tot slot op OK. Klik op de pagina Systeemherstel op de optie Een herstelpunt maken en klik op Volgende. Typ op de pagina Een herstelpunt maken de naam voor het herstelpunt en klik vervolgens op Maken. Klik op Sluiten als het herstelpunt is gemaakt.[/quote:2ccb130f6b] [b:2ccb130f6b]Automatisch herstellen[/b:2ccb130f6b] http://www.lprf.ca/files/cntrlpnl/dsplyprprts/DsktpTb.Show.reg [b:2ccb130f6b]Start Windows opnieuw op![/b:2ccb130f6b] [b:2ccb130f6b]Handmatig herstellen[/b:2ccb130f6b] Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Typ regedit.exe in het dialoogvenster Uitvoeren. Druk op ENTER op uw toetsenbord. Navigeer naar: [b:2ccb130f6b]HKCU[/b:2ccb130f6b] \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ System Klik met de rechtermuisknop op NoDispBackgroundPage en kies 'Wijzigen' Verander de waarde naar 0. Navigeer naar: [b:2ccb130f6b]HKLM[/b:2ccb130f6b] \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ System Klik met de rechtermuisknop op NoDispBackgroundPage en kies 'Wijzigen' Verander de waarde naar 0. Sluit nu de editor. [b:2ccb130f6b]Start Windows opnieuw op![/b:2ccb130f6b] Veel succes :wink:
Link naar reactie
helaas: beide waarden stonden al op nul. Zoals gezegd: ik red me wel, maar ik vind het bijzonder aardig als iemand mij helpt met dit probleem. Dat er vermoedelijk wat kleine beschadigingen aan Windows kunnen zijn is mij duidelijk. Overigens: de "klacht" van zomaar een ander bureaublad dan het door mij ingestelde doet zich met grote tussenpozen en dus onverwachts voor.
Link naar reactie
Hoi f.j.stols, Na wat opzoekingswerk heb ik gevonden dat het aan wat vanalles kan liggen. Heb je SP3? Het kan daardoor komen, blijkbaar. Is je computer malware-vrij? Je kan eens een scan doen met [url=http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free]Malwarebytes Anti-Malware[/url]. Stef :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...