Ga naar inhoud

SerialNummer


Aanbevolen berichten

Beste lezer, Ter beveilling om te voorkomen dat er binnen het bedrijf door gebruikers zelf illegale windows versies op de pc's worden geinstalleerd, ben ik bezig met een inventarisatie van de serial numbers van onze xp machines, door middel van een batch script. Voor de installatie van XP machines gebruiken wij een 'Unattended Windows XP installatie CD' De serial numbers zijn in 4 segmenten gedeeld (voorbeeld: XXXXX-XXX-XXXXXX-XXXXX) Uit mijn onderzoek is gebleken dat de tweede & derde segment altijd hetzelfde is. De eerste en laatste segment is bij elke pc anders. Het valt mij ook op dat de eerste segment meestal ook hetzelfde is en soms verschilt maar dit kan ook te maken hebben met een andere Unattended install? Nu is mijn vraag hoe kan het dat de eerste en laaste segment bij elke pc anders is, terwijl alle pc's dezelfde Unattended install hebben gehad? Graag zie ik een reactie tegemoet. Bij voorbaat dank
Link naar reactie
ik zou me met windows xp niet druk maken over illegale codes maar alleen kijken of de installatie door gebruikers zelf is uitgevoerd. In de voorwaarden die werknemers moeten tekenen kun je opnemen zoals waar ik werk, dat gebruikers geen software mogen installeren. Verder kan je dat ook lastig maken door weghalen van cd rom speler en bios locken en in windows zelf "user policy". Niemand bij ons kan bv firefox installeren.
Link naar reactie
[quote:1cb031f38a="stee0036"]Niemand bij ons kan bv firefox installeren.[/quote:1cb031f38a]Hmm je hebt van software ook portable versies... dus hoef je niks te installeren.. Of je verandert de stand Program Files installatie map , waar je niks mag installeren en kies je een map waar je wel wat weg mag schrijven... IT-afdelingen moet meer vanuit de gebruiker kijken wat ie nodig heeft en in overleg met hem in orde maken, dan is de behoefte om te rommelen om dat voor elkaar te krijgen er ook niet meer.... Vergeet niet : de IT-afdelingen zijn er voor de gebruiker en niet andersom.... .dat wordt wel eens vergeten.... :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...