Ga naar inhoud

Windows Media Player erg traag en sluit niet af


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb 2 vragen en ook 2 problemen. Sinds een tijdje (2 a 3 weken) heb ik het probleem dat als ik WMP12 opstart om op een MP3 bestand te klikken, duurt het soms wel 2 minuten voordat WMP12 op is gestart, dan als het programma draait is het ook nog erg sloom en loopt het soms compleet vast. Na een tijdje wachten, tot hij klaar is met opstarten, doet hij het verder goed. Nu het andere deel van het verhaal; Als ik Windows Media Player afsluit (door middel van op het 'Xje' te klikken) verdwijnt hij wel uit de taakbalk, maar blijft bij systeemprocessen bij taakbeheern nog steeds staan. Dit vind ik irritant, want steeds als ik op de playtoets (op m'n toetsenbord) druk, speelt hij het domweg weer af. Weet iemand hier een oplossing voor? Het zou heel fijn zijn als ik hier antwoord op zou kunnen krijgen. Met vriendelijke groet, Tom Pecht
Link naar reactie
Beste Tompecht, Ik zou niet één, twee, drie een antwoord kunnen bedenken dat het probleem kan en zou moeten oplossen. Ik heb hieronder een aantal mogelijke oplossingen beschreven en ik wil u graag verder helpen. Het is ook mogelijk om een e-mail te sturen naar hulpbijmijncomputer@europe.com. [b:916dc92171]Mogelijke oplossingen[/b:916dc92171] -Download en installeer Windows Media Player opnieuw http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/downloads/windows-media-player -Wanneer de mp3 bestanden op een andere HD staan of externe HD of USB-stick deze naar de HD te kopieeren waar Windows óók op staat geinstalleerd -Controlleer wanneer er voor het laatst updates zijn geinstalleerd voor WMP en kijk of de datum van de updates overeenkomt met wanneer het probleem zich voordoet. -Controlleer uw pc op virussen - Wat u ook nog kunt overwegen is om een andere player te downloaden en te installeren. Voorbeelden: VLC Media Player, Real Player of downgrade naar WMP 11 [b:916dc92171] Hoe kan ik updates verwijderen? [/b:916dc92171]Ga naar configuratiescherm Klik op programma's en onderdelen Links in beeld klikt u op geïnstalleerde updates weergeven en verwijderd u de update waarvan u zeker weet dat dat de boosdoener is Met vriendelijke groet, Wesley Weerts | Hulp bij mijn computer.nl
Link naar reactie
Hallo, Dank u voor uw reactie een paar dagen geleden. 1: Ik kan geen mogelijke downloadlink voor WMP12 vinden van Microsoft zelf, om het opnieuw te installeren. Heb een tijdje rondgezocht, maar er staat alleen van WMP11 dat je die kan downloaden. 2: De MP3 bestanden staan gewoon op mijn lokale harde schijf en hij heeft ze normaal altijd goed afgespeeld, dus daar kan geen probleem in zitten. Ookal speel ik ze op een andere lokatie af, bijvoorbeeld USB Stick of externe schijf, doet het er nog erg traag over. 3: Er zijn in de afgelopen tijd (vanaf het begin van de installatie) geen updates binnengekomen voor WMP12, voor deze machine. Ik zie ze ook nooit voorbij komen in Windows Update. 4: Mijn computer heb ik dagen lang staan laten scannen met 3 verschillende virusscanners en er kwam geen enkele virus uit. Het heeft me een godsvermogen aan geduld gekost, maar geen resultaten. 5: Ik wil gewoon WMP12 blijven gebruikt, ik hou m'n pc liever een beetje schoon. Dank u voor uw hulp maar geen van de dingen die u heeft vermeld zijn van toepassing of zijn niet aanwezig. M.v.g. Tom Pecht
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...