Ga naar inhoud

Van 32Bit naar 64Bit?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een computer die ik verder upgraden wil, ik wil van 3GB RAM naar 8GB RAM. Maar het probleem is dat ik Windows Vista 32Bit heb. Kan ik van Windows Vista 32Bit naar Windows Vista (of Windows 7) 64 bit upgraden? Specs: Windows Vista Home premiun 32-Bit SP2 AMD Athlon 64 x2 5000+ (word vervangen door: AMD Phenom x4 965 black) 3GB DDR2 RAM Pegatron Corporation Violet moederbord ATI Radeon HD 5770 300 GB Western Digital
Link naar reactie
[quote:6ec2a4e1aa="ComputerJake"]Ik heb een computer die ik verder upgraden wil, ik wil van 3GB RAM naar 8GB RAM. Maar het probleem is dat ik Windows Vista 32Bit heb. Kan ik van Windows Vista 32Bit naar Windows Vista (of Windows 7) 64 bit upgraden? [/quote:6ec2a4e1aa]Een upgrade van Windows 32 bit naar 64 bit is niet mogelijk. Zie: [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions[/url] "Kan ik upgraden van een 32-bits versie van Windows naar een 64-bits versie van Windows?" Wel is een schone installatie met Windows 64 bit mogelijk. (Je stelt dan uiteraard eerst al je persoonlijke bestanden van je oude installatie veilig, zodat je die niet kunt verliezen.) Heb je nu Vista 32 bit OEM, dan bezit je daarmee niet over de mogelijkheid om Vista 64 bit te installeren, ook niet wanneer je een OEM installatiedisk bezit. OEM dvd's zijn 32 óf 64 bit. Je zult dan een Windows 64 bit moeten kopen. Bezit je nu echter een installatiedisk met volledige licentie van Windows Vista, dus geen OEM versie, dan ben je daarmee vrij om daarmee een schone 64 bit installatie uit te voeren. Is het nodig een nieuwe versie te kopen, dan zou ik je Windows 7 Professional aanraden, omdat je daarmee profiteert van de ondersteuning tot 2020, in plaats van tot 2015 met de andere Windows 7 versies. [url]http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=14481[/url] En wil je het betaalbaar houden, dan zou je de Windows 7 Professional 64 bit OEM versie kunnen kiezen. Overigens is dat beslist niet Microsoft's bedoeling, dat je op een bestaand systeem een nieuwe OEM versie zet. Een dergelijke installatie is keurig te activeren, maar moet formeel waarschijnlijk beschouwd worden als in het 'grijze gebied'. Voor een thuisgebruiker is het een interessante mogelijkheid, maar bedrijven moeten zich uiteraard beter verre houden van een dergelijke constructie die in het 'grijze gebied' ligt.
Link naar reactie
[quote:32ce309b11="ComputerJake"]Dus als ik Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit koop, bijvoorbeeld via Alternate is er niks aan de hand? [/quote:32ce309b11]Er is daarmee prima een schone Windows 7 64 bit installatie uit te voeren. Draai echter wel eerst voor de zekerheid even de Windows 7 Upgrade Advisor, om een redelijke indicatie te krijgen of je systeem voldoende geschikt is voor Windows 7. En nogmaals, wil je ook na het aflopen van de algemene ondersteuningsperiode (13-1-2015) nog updates blijven ontvangen voor Windows 7, kies dan liever voor de Professional versie, waarmee je nog vijf jaar langer verzekerd bent van aanbod van updates.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...