Ga naar inhoud

sfc probleem


Aanbevolen berichten

ik ben nu even overvraagd..... :( xp-pro-systeem, alle sps en updates. bij check blijkt dat er geen systeemherstel mogelijk is want restrui.exe geeft foutmelding. bestand gekopieerd vanaf andere pc: geen oplossing. dus: sfc /scannow-actie opgezet. vraagt ie steeds om sp3-cd. krijgt ie die, dan krijg ik de boodschap dat het niet de goede cd is. nieuwe sp3-iso gedownload en (correct) gebrand: de boodschap blijft komen. wie helpt me weer op weg?
Link naar reactie
Derk, goed ken ik deze dingen ook niet, maar ik heb het idee dat je eigenlijk een geslipstreamde XP mèt die SP3 zou moeten insteken. De vraag is natuurlijk of je die hebt - en indien niet: wat je dan nog kan doen... Nogmaals: ik heb het idee maar, graag iemand die bevestigd of dit het juiste idee is. Net even gaan rondzoeken: als het dàt inderdaad is, kan je die hier downloaden: http://news.softpedia.com/news/Download-XP-SP3-Final-Build-5512-Integrated-Slipstream-ISO-Image-84701.shtml en hier ook al: http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp3_cd_final.htm (op voorwaarde dat je ook een Engelse versie hebt)
Link naar reactie
ik had inderdaad al geprobeerd met een slipstream-cd incl sp3. vergeten te melden, sorry! inmiddels met nog een andere slipstream-cd geprobeerd, en nu liep het wel gewoon door, al moest ik vele malen op opnieuw klikken om m weer op de cd te laten zoeken. enfin, sfc sloot af zonder foutmeldingen, dus zou gelukt moeten zijn... maar: rstrui werkt nog steeds niet, fout opgetreden en moet worden afgesloten. volgens het logboek loopt srrstr.dll vast, dus die ook maar van een werkend systeem gekopieerd. jammergenoeg: de foutmelding op rstrui blijft terugkomen. merkwaardig: het aanmaken van herstelpunten lijkt volgens de map system volume information wél gewoon door te gaan..... wie het/iets weet, mag het zeggen..... graag zelfs!
Link naar reactie
ik kan melden dat het na een tijdje doorzoeken is opgelost via een tip in een engels(talig) forum :lol: hoe: - in verkenner naar de map windows\inf - rechtsklik op sr.inf en kies "installeren" - er wordt wel gevraagd om een xp-cd na de verplichte herstart werkt het weer zoals het hoort, en dat is een geruststelling want ik als ik af en toe iets stouts doe reken ik erop dat systeemherstel me wel weer uit de brand helpt. ongemerkt een fatale misrekening dus eigenlijk...... dank voor de suggesties!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...