Ga naar inhoud

HOSTS bestand vervangen in W7 64bits systeem


Aanbevolen berichten

Ik heb in Windows 7 Home Premium SP1 met succes het HOSTS bestand voor de 32-bits versie vervangen door het in [color=blue:b50d163682]www.mvps.org/winhelp2002/hosts.txt[/color:b50d163682] gegeven bestand Ik wilde daarna datzelfde doen voor de 64-bit omgeving. Met enige moeite ontdekte ik dat HOSTS hier is ondergebracht in: [color=blue:b50d163682]C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-w..nfrastructure-other_31bf.................C0210 [/color:b50d163682] Hoewel Administrator mag ik daar geen wijzigingen aanbrengen. Zelfs niet als ik mezelf (als Adm.) ook nog eens expliciete bevoegdheden geef (wat trouwens niet toegestaan wordt voor deze locatie). Mijn vraag: is het überhaupt mogelijk dit voor IE9 64bits te doen, en zoja hoe dan wel?
Link naar reactie
[quote:e544f81bfb]Bij mijn weten gebruikt Windows, of het nou 32 of 64 bits is, maar één host-file en dat is c:\windows\system32\drivers\etc\hosts[/quote:e544f81bfb] Maar waarom bestaat er dan een tweede HOSTS bestand op de door mij genoemde plaats: [color=blue:e544f81bfb]C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-w..nfrastructure-other_31bf.................C0210[/color:e544f81bfb] ? Het zijn toch twee verschillende IE's (32 en 64 bits versie) die elk hun eigen HOSTS bestand behoren te hebben, lijkt mij... En kennelijk heeft Windows daar ook in voorzien.
Link naar reactie
De Winsxs directory bevat installatiebestanden van Windows en alle updates die geinstalleerd worden. Daar zal ook vast wel een verloren host-file tussen staan, maar wordt niet daadwerkelijk gebruikt. Ook is een hosts-file iets van het OS en niet van Internet Explorer of welke applicatie dan ook. Dat betekent dus dat zowel IE 32-bits als IE 64-bits (en elk ander geinstalleerd programma) gebruik maakt van dezelfde hosts-file. Dit geldt overigens niet alleen voor Windows, maar ook voor alle Unix-achtige systemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...