Ga naar inhoud

Netbook Toshiba NB200-10L start niet meer op


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezig van een Toshiba NB200-10L, deze start helaas niet meer op. Ik vermoed dat de opstartbestanden beschadigd zijn. Nu ben ik op zoek naar een manier om de harde schijf te benaderen, waardoor ik een aantal bestanden wil veiligstellen. Eén van de manieren om dit voor elkaar te krijgen leek mij het bootable maken van een usb-stick en hiermee op te starten. Helaas biedt de bios geen mogelijkheid om op te starten van een USB-stick. Het opnieuw installeren van de pc lijkt me de enige mogelijkheid, maar daarmee ben ik ook de bestanden kwijt die ik graag wil behouden. Weet iemand nog een andere mogelijkheid om de bestanden van mijn netbook af te halen?
Link naar reactie
[quote:0433c45f2b="michels76"]Toshiba NB200-10L (..) Helaas biedt de bios geen mogelijkheid om op te starten van een USB-stick. [/quote:0433c45f2b] Ben je daar zeker van? Wat heb je allemaal geprobeerd? Zie als voorbeeld deze thread [url=http://www.hackint0sh.org/f217/89878.htm]How to install Snow Leopard on Toshiba NB200/205.[/url] Heb je daaruit dit al geprobeerd? [quote:0433c45f2b="astrological"] Boot your Toshiba, enter the BIOS menu by hitting F2, make sure your Legacy USB is enabled and Sata Controller is set to Compatibility, and not AHCI. Actually I don't think this last change affect the installation in any way, but I my installation was not running before I made a few changes, and that was one of them. [/quote:0433c45f2b] Alhoewel de keuze voor "Sata Controller is set to Compatibility" los staat van het opstarten vanaf USB. Als deze op AHCI staat, kun je die daar beter op laten staan. [quote:0433c45f2b="astrological"] Restart your computer with the Flash drive on USB, hit F12 to choose the drive to boot, select your flash drive and wait (..)[/quote:0433c45f2b] Zodat je bestanden veilig kunt stellen met een [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Live_USB]Live USB.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...