Ga naar inhoud

windows 7 64 bit op nieuwe PC, upgrade SP1


Aanbevolen berichten

Een nieuwe Medion PC aangeschaft met een i7 processor en windows 7 64bit. Een container met windows 7 updates geinstalleerd, mbv windows update, dit gaat vlekkeloos, kost alleen veel tijd..... Aan het eind van de updates word je verrast met een windows 7 SP1 update. Het downloaden gaat goed, bij 10% van de SP1 installatie gaat het installeren fout en wordt de boel teruggedraaid. De installatie is mislukt. Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. Fout: ERROR_PATH_NOT_FOUND(0x80070003) Zoek naar informatie over dit probleem. Dit aangeklikt: kom dan bij MIcrosoft.com en krijg het advies om het System Update Readiness Tool te installeren en uit te voeren. Deze hotfix geinstalleerd. Lost niets op. Het gaat om een Medion i7-2600 PC. De PC en de software werkt als een speer. De updates gaan goed op SP1 na. Probleem komt ook bij andere PC's voor, als je ziet waarmee ze je als klant aan het werk zetten en bezig houden om de troep die ze zelf veroorzaken, door klanten te laten repareren, en dat allemaal uit te proberen. De tips op answers.micorsoft.com nl forum met foutcode 80070003 leiden niet naar een oplossing. Bedankt voor het meedenken, tips / suggesties welkom. G
Link naar reactie
Verder ligt het voor de hand dat je op een nieuwe PC, waar je voor het eerst Windows 7 op installeert, deze slipstreamed met Service Pack 1. Dat zou je kunnen doen met de info van deze website [url=http://www.intowindows.com/how-to-slipstream-windows-7-sp1-into-installation-dvd-iso/]How To Slipstream Windows 7 SP1 Into Installation DVD ISO.[/url]
Link naar reactie
Ik heb via Google naar "0x80070003" gezocht en veel tips uitgeprobeerd. Geen van de tips helpt. Dat geldt ook voor andere personen. De upgrade kost meer tijd dan een nieuwe installatie waar SP1 inzit. Alle repair actions, uitschakelen virusscanner, firewall etc. uitgevoerd. Ook de recepten op answers,microsoft.com forum uitgevoerd, niets helpt. Windows 7 is al op de nieuwe PC geinstalleerd. Daarna zijn alle windows 7 updates uitgevoerd. De fout treedt op bij het grote upgrade pakket naar SP1. Ook het downloaden en manueel uitvoeren van de upgrade zoals MS aangeeft blijkt niet te werken. Ik heb PC aangeschaft om te kunnen werken. Helaas lukt het (nog) niet om SP1 geinstalleerd te krijgen. Er is een verschil tussen hoe het zou moeten werken en hoe het echt werkt (of liever niet werkt). Daar gaat enorm veel tijd inzitten, nog zonder resultaat. :(
Link naar reactie
Deze al gedaan? http://blogs.technet.com/b/asiasupp/archive/2010/11/23/win7-sp1-rc-install-failed-error-path-not-found-if-missing-certain-built-in-rtm-driver.aspx Iets uitgebreider gezocht... http://www.google.nl/search?q=ERROR_PATH_NOT_FOUND(0x80070003)&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Link naar reactie
Ja ook deze varianten heb ik uitgevoerd. Het probleem wordt niet opgelost. Ook een totale SP1 download gedaan en een manuele install. Dat duurt erg lang. 800-900MB ook daar loopt het fout. Ook fout 0x80070003 [color=red:9b2bedecaf]In de CBS.log is te zien waar het fout gaat[/color:9b2bedecaf]. te vinden op: C:\windows\logs\cbs\cbs.log [b:9b2bedecaf]Een fragement uit de cbs.log[/b:9b2bedecaf] In de log zelf is te zien wat en waar het fout gaat ----- dus het voorspel tot 10% en dan de afwikkeling. --- voorspel verwijderd: daar is te zien wat fout gaat Info CBS Perf: Doqe: Uninstall started. Info CBS Doqe: [Forward] Uninstalling driver updates, Count 52 [color=red:9b2bedecaf]Info CBS DriverUpdateUninstallUpdates failed [[b:9b2bedecaf]HRESULT = 0x80070003 - ERROR_PATH_NOT_FOUND][/b:9b2bedecaf] Error CBS Doqe: Failed uninstalling driver updates [b:9b2bedecaf][HRESULT = 0x80070003 - ERROR_PATH_NOT_FOUND][/b:9b2bedecaf] Info CBS Perf: Doqe: Uninstall ended. Info CBS Failed uninstalling driver updates [[b:9b2bedecaf]HRESULT = 0x80070003 - ERROR_PATH_NOT_FOUND][/b:9b2bedecaf] Error CBS Shtd: Failed while processing non-critical driver operations queue. [b:9b2bedecaf][HRESULT = 0x80070003 - ERROR_PATH_NOT_FOUND][/b:9b2bedecaf][/color:9b2bedecaf] [b:9b2bedecaf]Info CBS Shtd: Rolling back KTM, because drivers failed.[/b:9b2bedecaf] Info CBS Progress: UI message updated. Operation type: Service Pack. Stage: 1 out of 1. Temporary Rollback. Info CBS Progress: UI message updated. Operation type: Service Pack. Stage: 1 out of 1. Temporary Rollback. Info CBS SQM: Waiting up to 60000 ticks for pending uploads to complete. Info CBS Shtd: progress thread terminating. [HRESULT = 0x00000000 - S_OK] Info CBS Shtd: progress thread terminated normally Info CBS Doqe: Unlocking driver updates, Count 101 Info CBS Shtd: Shutdown processing complete. Info CBS Restored system sleep block state: 0x80000000 Info CBS Ending the TrustedInstaller main loop. Info CBS Starting TrustedInstaller finalization. Info CBS Ending TrustedInstaller finalization. --- datum en tijdinfo verwijderd
Link naar reactie
Probleem ligt bij medion, ben nu al zoveel medion laptops tegen gekomen met precies dezelfde foutmelding. sp1 is met geen mogelijkheid te installeren, zowel niet via windows update als de gehele sp1 eerst via microsoft te downloaden. Advies dus, toch gewoon contact met medion opnemen en laat je niet afschepen en zijn vele meldingen naar medion gedaan over dit probleem
Link naar reactie
Ik heb het probleem bij Medion aangekaart, met de complete CBS.log als bijlage. Uit de CBS.log is te zien waar en waardoor het SP1 upgrade veroorzaakt wordt. Ik denk dat Medion snel met een fix voor dit update probleem zal komen. Het is een simpel probleem, dat ze volgens mij, zo kunnen oplossen. De melding van problemen wordt vaak niet, of onvolledig gedaan. Problemen gaan dan rondzingen op forums, goedwillende mensen helpen elkaar dan, maar het feitelijke probleem wordt vaak niet opgelost. Rapporteren van een probleem met Windows 7 bij de leverancier van de PC is belangrijk, omdat niet Microsoft maar de leverancier verantwoordelijk is voor de klanten support van windows 7 (het betreft OEM versies van windows 7). De leverancier lost het probleem dan met Microsoft op, als dat nodig is......
Link naar reactie
Microsoft hoeft het probleem niet op te lossen voor een windows 7 OEM PC, zolang de leverancier van de PC de support niet aanvraagt. Microsoft is niet degene die de support levert, dat is de producent/leverancier van de PC. Het melden van het probleem bij de producent/leverancier door klanten die SP1 wel nodig hebben, is wel zo verstandig, doe je dat niet, dan wordt het probleem niet door Medion opgelost, gewoon omdat ze niet de feedback krijgen. Dit geldt ook voor andere leveranciers die windows 7 OEM versies installeren. In windows 7 OEM versies zitten leveranciers specifieke zaken, die ze in eigen Recovery- Support en Applicatie DVD'S opnemen. Als daar een foutje inzit, dan heb je een probleem. Met een standaard windows 7 update los je dit simpele probleem niet op, zolang het door de producent/leverancier niet aan Microsoft is gemeld. De oplossing is om windows 7 te verwijderen en er een retail versie op te installeren. Nadeel is dat je dan de applicaties kwijt bent die je bij een af fabriek PC erbij krijgt. Ook de herstel DVD's zullen problemen geven. Als je lang genoeg wacht en niets doet, en het melden van problemen aan anderen overlaat dan heb je kans dat het update probleem uiteindelijk wordt opgelost. Met een retail versie van windows 7 kan je dat als klant gemakkelijker doen, met de OEM versie ligt het iets anders. Ik ga ervan uit dat het probleem binnenkort door Medion wordt opgelost.
Link naar reactie
[quote:3e153755c5="Goofy44"]Ik ga ervan uit dat het probleem binnenkort door Medion wordt opgelost.[/quote:3e153755c5] Had Medion dat dan toegezegd? Check bijvoorbeeld op gss deze discussie [url=http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/Oplossingen+voor+problemen+met+installatie+service+pack+1+SP1+voor+Windows+7]Windows 7 SP1: problemen oplossen en voorzorgsmaatregelen bij de installatie.[/url] Microsoft heeft overigens nog wel artikel 910336 http://support.microsoft.com/kb/910336/en-us [quote:3e153755c5="Goofy44"]De oplossing is om windows 7 te verwijderen en er een retail versie op te installeren. Nadeel is dat je dan de applicaties kwijt bent die je bij een af fabriek PC erbij krijgt. Ook de herstel DVD's zullen problemen geven. [/quote:3e153755c5] Als je inderdaad een Windows 7 installatie DVD gaat gebruiken, dan is het zelfs de bedoeling dat je die Medion herstel DVD niet meer gebruikt. Of je de applicaties kwijt bent, hangt er vanaf of Medion de mogelijkheid biedt deze zelf te downloaden. Want voor de laptop uit mijn onderschrift, die voor-geïnstalleerd was met Vista Business, gebruik ik een Windows 7 Retail upgrade DVD. De belangrijkste applicaties heb ik kunnen downloaden bij Lenovo/IBM. Daarvan was er één die niet SP1 compatibel was. Echter hebben ze daarvan rond de verschijningsdatum van SP1, een update van beschikbaar gesteld.
Link naar reactie
Er is een hotfix voor windows 7 SP1 upgrade beschikbaar gekomen voor de oplossing van de problemen voor 64 bit windows systemen. De cbs.logs lieten heel duidelijk zien waar en waardoor het fout gaat. Of de update voor 64 bit werkt weet ik (nog) niet. Ik had de PC inmiddels opgetuigd met de nodige ondersteunings software om sneller tot een diagnose te kunnen komen. Ik heb de diagnostische gegevens naar Medion gestuurd. Ik heb net een volledige systeem herinstallatie uitgevoerd, om het systeem in de <af fabriek toestand> terug te brengen. Even de laatste windows 7 updates er over heen, naar het hoogste onderhouds niveau tot aan de upgrade naar SP1. Daarna wil ik de hotfix vooraf controleren, voordat deze wordt toegepast. Deze fix was gisteren al beschikbaar voor andere Medion PC's en toen heb ik deze fix al zonder succes uitgevoerd. De hotfix die ik kreeg aangeboden van Medion, blijkt dezelfde fix te zijn. Omdat eea wordt aangeboden als .exe bestanden heb ik de verschillende bestanden binair met elkaar vergeleken. Die blijken hetzelfde te zijn. De hotfix opnieuw uitvoeren heeft geen zin, die van vandaag is hetzelfde als die van gisteren...... :cry:
Link naar reactie
Medion is bezig om installatieproblemen rondom Service Pack 1 op te lossen. Voor de meeste systemen is de installatie hiervan geen probleem. Voor het computersysteem P6310 D kunt u op de site van Medion [url=http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/showfaq.php?FAQ_ENTRY_OTHER_ID=14200&msn=10013937]de oplossing [/url]vinden.
Link naar reactie
[quote:f30c9195ff="MedionWebcare"]Medion is bezig om installatieproblemen rondom Service Pack 1 op te lossen. Voor de meeste systemen is de installatie hiervan geen probleem. Voor het computersysteem P6310 D kunt u op de site van Medion [url=http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/showfaq.php?FAQ_ENTRY_OTHER_ID=14200&msn=10013937]de oplossing [/url]vinden.[/quote:f30c9195ff] waarom is de installatie van sp1 op medio pc's zo moeilijk? een pc is toch een pc,, ongeacht het merk
Link naar reactie
Voor de Medion P5303D heb ik een SP1Fix aangeboden gekregen van Medion. Deze fix is hetzelfde als die van de Medion P6310. Ik heb dit aan Medion gemeld. De bestanden van de fixes heb ik binair vergeleken, ze zijn identiek. Als je de bestanden uitpakt, zie je dat de inhoud van beide SP1FIX.exe hetzelfde zijn. Ik heb beide SP1FIX.exe toegepast op Medion PC in af-fabriek status. Dit zonder resultaat. Ik heb de Medion P5303D PC teruggezet in de Medion af-fabriek toestand. De windows 7 upgrades uitgevoerd muv de SP1 upgrade. Wordt vervolgd, met hopelijk een snelle oplossing.
Link naar reactie
[quote:770709f1ee="windowsXP-PRO"] of sp1 vergeteten voegt nauwelijks iets toe aan je systeem[/quote:770709f1ee] Dat ligt er maar net aan, met wat voor problemen je zit als je windows 7 64 bit gebruikt. [b:770709f1ee]De inhoud van Windows 7 Service Pack 1 (SP1)[/b:770709f1ee] Windows 7 Service Pack 1 (SP1) is een belangrijke update die eerder uitgegeven updates voor de beveiliging, prestaties en stabiliteit van Windows 7 bevat. [b:770709f1ee]SP1 bevat ook nieuwe verbeteringen van functies en services in Windows 7, [color=red:770709f1ee]zoals verbeterde betrouwbaarheid bij het aansluiten van HDMI-audioapparaten[/color:770709f1ee],[/b:770709f1ee] het afdrukken via de XPS-viewer en het herstellen van vorige mappen in Windows Verkenner nadat de computer opnieuw is opgestart. [color=red:770709f1ee]De HDMI problemen zouden eindelijk opgelost zijn....... [/color:770709f1ee]:cry: Als dit niet wordt opgelost, vervalt voor mij de noodzaak om 1 of meerdere PC's aan te schaffen. Er is ook hardware die niet goed ondersteund wordt, als SP1 niet aanwezig is. Nieuwe hardware kan problemen geven of gewoon niet gebruikt worden.
Link naar reactie
[quote:6658da8b25="MedionWebcare"]Medion is bezig om installatieproblemen rondom Service Pack 1 op te lossen. Voor de meeste systemen is de installatie hiervan geen probleem. Voor het computersysteem P6310 D kunt u op de site van Medion [url=http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/showfaq.php?FAQ_ENTRY_OTHER_ID=14200&msn=10013937]de oplossing [/url]vinden.[/quote:6658da8b25] Alle Micosoft oplossingen die te vinden zijn, zijn uitgeprobeerd en werken niet. De door MEDION geadviseerde en geleverde oplossingen werken niet: 1. de register hotfix voor de P6310 en andere Medion PC systemen foutcode 0x80070003 2. de Microsoft Fixit hotfix met totale herinstallatie van SP1 via de manuele procedure en instellen op windows update. foutcode 0x8007003 Ook zijn er geen programma's of updates voor de Medion P5303D op de support website te vinden, ook niet via het MSN nummer. Dit geldt ook voor de andere PC's die niet via Medion.nl en Aldi zijn verkocht, m.u.v. de MM modellen.
Link naar reactie
Vanmiddag het systeem teruggezet in de af fabriek status, dus zoals de PC door de leverandier via de winkel aan de klant geleverd wordt. 1/. Microsoft Fixit50202.msi uitgevoerd op schoon systeem. 2/. Volledige SP1 pakket: http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda# De volledige versie van SP1 gedownload en handmatig geinstalleerd op systeem waarop geen windows 7 updates zijn aangebracht. Het systeem komt na ruim 3 uur terug met exact dezelfde fout. ERROR_PATH_NOT_FOUND (x80070003)
Link naar reactie
Er is Vastgesteld waar het fout gaat, het probleem is op te lossen met een hotfix op het register en het kopieeren van een aantal bestanden. De eerste fix was verkeerd, de tweede ook en de derde blijkt met betere controle bij het installeren vooraf goed te werken. Het systeem hoeft ook niet terug naar de fabrieksinstellingen. Daarna kan je online of manueel SP1 gewoon installeren. Windows 7 64 bit met SP1 op Medion werkt voortreffelijk. Je hebt nu ook de zekerheid dat de PC updates die er nog zullen volgen gewoon geinstalleerd kunnen worden. Problemen zijn opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...