Ga naar inhoud

IE9 update - WAARSCHUWING


Aanbevolen berichten

Ik heb op al mij computers (2 laptops en een desktop) IE9 geinstalleerd. De update verloopt op de laptops moeizaam (moeten 2 of 3 keer opnieuw opstarten na: [b:442852a77b]Configureren - Stap 3 of 3 0% voltooid Schakel de computer niet uit![/b:442852a77b] De laptops schakelden hierbij één of twee keer zelf uit en voltooiden de configuratie uiteindelijk wel. De desktop geeft een groot probleem. Deze blijft opnieuw opstarten. Een eindeloze lus :evil: Opstarten in de save-mode lukt ook niet. Op het moment dat de interface moet worden geladen start de machine weer opnieuw op. Een systeem herstel zit er daardoor ook niet meer in. :evil: De desktop is ook in gebruik als printer/file en TV-server, die ben ik dus allemaal kwijt. Denk dus goed na voordat je IE9 wilt installeren! :x Wie weet er ondertussen een oplossing om mijn desktop weer aan de praat te krijgen. :roll: Alle computers draaien op vista home premium, de windows-partitie van de desktop is redelijk vol (voor de update ca 6 gb vrij) WIE HELPT ??
Link naar reactie
Op alle computers waren alle updates en servicepack geïnstalleerd. Je link is leuk, maar ik kom op geen mogelijkheid in mijn computer. Zie wel dat de update geen probleem zou mogen opleveren, maar praktijk is helaas anders. Heeft iemand een idee om in elk geval in een save-mode oid te kunnen komen zodat ik een systeem herstel uit kan voeren?
Link naar reactie
Je zou inderdaad in Windows veilige modus een herstelpunt kunnen terugzetten. Enig uitleg hierover is te vinden in deze hyperlink van Vista info http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/een_voorspoedig_herstel.html Dat staat bij Stap 7 [quote:836edd38bc]Als het helemaal mis is gegaan op uw computer is het handig om te weten dat u Systeemherstel ook op kunt starten vanaf een opdrachtprompt, door rstrui.exe te typen en op Enter te drukken. Dat kan van pas komen als u alleen nog kunt opstarten in de Veilige modus van Vista. [/quote:836edd38bc]
Link naar reactie
En dan de vraag, hoe krijg ik die machine zover dat die opdrachtprompt in beeld komt. Ik had het al geprobeerd, maar zelfs de meest basale savemode (dus opdrachtprompt) eindigt in een restart. Is er wellicht een recovery cd/dvd te vinden waarvan ik eventueel kan boten? Een windows-schijf werd natuurlijk niet meegeleverd (windows voorgeinstalleerd). Het destijds geïnstalleerde recovery-programma werkt overigens ook niet De machine reboot telkens zodra dat wordt opgestart. De complete installatie terugzetten lukt daardoor zelfs niet. Ik heb overigens overal backups van. Het zal een paar dagen om de computer weer te installeren (dat ding wordt overal voor gebruikt). Ik wil dat dus liever voorkomen, de computer liep immers nog prima. [b:18d0594cf9]Maar eerst en vooral, hoe krijg ik toegang tot de computer![/b:18d0594cf9] Update procedure van Microsoft Sucks.
Link naar reactie
De laptops (samsung/Targa) geven geen probleem. De desktop die problemen geeft is ooit door Alternate in elkaar gezet en geïnstalleerd. Er zit een recovery partitie op Er is ook een recovery CD bijgeleverd, maar die blijkt niet bootable. (staat er overigens ook op. De recovery moet vanuit het bootmenu van de PC gestart worden. Daar zit nu net het probleem. Een van de laptops kan wel cd's branden, misschien kan ik via die weg een bootable cd maken waarmee ik weer iets met de desktop kan?
Link naar reactie
Dan heb ik de problemen van de laptops en je desktop door elkaar gehaald. Want het is namelijk ook niet gebruikelijk, dat de laptops uitschakelen tijdens het installeren van Internet Explorer 9. Of had je de voedingsadapters niet gebruikt? Had je op die desktop [url=http://www.vistax64.com/tutorials/88009-advanced-boot-options.html]Vista - Advanced Boot Options[/url] al geprobeerd. Daar selecteer je dan "Disable Automatic Restart on System Failure" zodat je wellicht een blauw scherm te zien krijgt met een BSOD. Check daarover op de site van Microsoft Artikel ID: 958233 http://support.microsoft.com/kb/958233 [quote:f561284a00="wilsis"]De desktop die problemen geeft is ooit door Alternate in elkaar gezet en geïnstalleerd. Er zit een recovery partitie op [/quote:f561284a00] Een recovery partitie vind je doorgaans toch alleen op merk PC's. Terwijl je bij PC's die je laat samenstellen, je doorgaans alleen een OEM Windows DVD kunt meebestellen. [quote:f561284a00="wilsis"]Er is ook een recovery CD bijgeleverd, maar die blijkt niet bootable. [/quote:f561284a00] Wellicht ontbreekt de bootable CD.
Link naar reactie
Een bootable USB-stick van een vriend (toevallig een oud Microsoft medewerker) heeft uiteindelijk de oplossing geboden. Daarmee kon eindelijk de opstart cirkel worden doorbroken. Moest uiteindelijk de PC open halen, de systeem-schijf loskoppelen, booten van USB, systeemschijf weer aansluiten en daarna kon ik (vanaf de USB-stick) een systeemherstel starten. Daarna werkte alles gelukkig weer. De oorzaak is ook gevonden! Mijn systeempartitie bevat niet al te veel ruimte meer (30GB voor Windows en wat basis programma's, moet voldoende zijn, maar na 2 1/2 jaar toch vol geraakt, voornamelijk de Windows directory is behoorlijk vol (oude updates?). De programma's heb op een 2e partitie, data zelfs op een andere schijf. De update functie van Windows verg soms erg veel ruimte, maar lijkt daar niet op te controleren. Windows wil altijd wat ruimte (iets van 7%) op de schijf bewaren. Die ruimte wordt kennelijk zelfs bij een configuratie van een update bewaakt en de configuratie wordt afgebroken als de schijfruimte te beperkt wordt. Vooraf controleert Windows zelden of niet of voor een update wel voldoende ruimte is. [b:c71fdd9119]De waarschuwing om IE9 niet zomaar te installeren moet dus worden uitgebreid naar elke windows update!. Houdt bij voorkeur minimaal 15% ruimte vrij op je Windows partitie![/b:c71fdd9119] Overigens bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...