Ga naar inhoud

Machtigingen in Windows 7


Aanbevolen berichten

Hallo, als ik een bepaald programma probeer te openen krijg ik "...mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item". Als ik het naar een andere directory probeer te kopieren krijg ik "u bent niet gemachtigd". De pc wordt onder een profiel opgestart maar ik ben de enige gebruiker en heb niets aan die settings gedaan; vind het alleen maar vervelend, die 'gebruikers' mogelijkheden. Hoe kan ik mezelf machtigen dat ik dit .exe file toch kan openen en naar believen kan verplaatsen? Ik heb AVG als virus scanner, getracht af te zetten middels Taakmanager (iest als avg32systray) maar als ik kijk naar Systeembeveiliging>Onderhoudscentrum 'Beveiliging' zie ik AVG by Vriusbeveiliging wel degelijk ingeschakeld - zie nergens mogelijkheid om dit uit te schakelen (als dit al noodzakelijk is). Heb handboek W7 van Peter Kasenaar maar kom dat verhaal van machtigen niet tegen en heeft ook niets over virusbeveiliging tijdelijk uitschakelen. Ik heb diverse verwijzingen vwb 'machtigingen' op internet gevonden maar mede door terminologie heb ik er geen wijs uit kunnen worden. Hoop dat iemand mij gericht kan helpen. Dank.
Link naar reactie
Dank voor de link. >>"klik met rechts op een snelkoppeling of programma en kies voor Als administrator uitvoeren" Had ik geprobeerd maar helpt niet. >> tijdelijk uitgeschakeld Gebruikersaccountbeheer (UAC). Dit kan via het configuratiescherm, onderdeel Gebruikersaccounts, optie Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen. - Di tkan ik in Win7 niet vinden, ik zie bij Accountbeheer alleen Toevoegen of Verwijderen, niks tijdelijk... >> Eigenschappen, tabblad Beveiliging. De makkelijkste oplossing is hier de groep Gebruikers de machtiging Volledig beheer te geven. -Volledig beheer staat al bij Eigenschappen vermeld. Maar ik kan er nog steeds niks mee!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb nu ook bij een ander item dit probleem... Heb op mijn laptop (Vista) een database bijgewerkt en via usb stick deze gekopieerd naar de folder op mijn desktop pc (W7) Er komt een melding over machtigen -ok- en inderdaad is het zo dat de files over gaan met de datum/tijd van bijgewerkte files. Maar als ik het .dbf file open is het niet het bijgewerkte bestand !!! Dit hele Windows gedoe is zo verschrikkelijk frusterend :evil:
Link naar reactie
Windows Vista en 7 hebben naast een Administrator account nog een allesoverheersende, overkoepelende account aan boord: de zgn. "TrustedInstaller". Bij Microsoft was men blijkbaar van mening dat men nog veel meer moest afschermen en beveiligen voor "de gebruiker". Als je van mening bent dat je (als enige gebruiker) op een veilige wijze met je systeem om gaat, niet het hele www bezoekt en niet alles wat je tegenkomt "rücksichtlos" binnenhaalt, dan zou je kunnen overwegen deze "TrustedInstaller" z'n nek om te draaien. Wellicht minder "veilig" dan Microsoft dat bedoeld heeft, maar het werkt in de praktijk stukken aangenamer! Ofwel: net zoals je dat onder XP gewend was.... Lees [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=207041&highlight=baas]dit draadje[/url] eens door.... Edit: Uiteraard vooraf toch maar even een image maken van "C". "Voor het geval dat". Maar dat geldt voor alle drastische ingrepen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...