Ga naar inhoud

schijfstation vol


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een aantal dagen geleden Windows opnieuw geïnstalleerd op mijn computer. Nu geeft hij echter aan dat mijn (enige) schijfstation (C:)helemaal vol zit, alhoewel er toch maar een aantal programma's op mijn computer staan. Nu denk ik dat er nog oude Windows bestanden op staan, toen ik Windows namelijk opnieuw installeerde kon ik maar uit 1 partitie kiezen. Mijn vraag is dus of ik mijn schijf nu nog leeg kan krijgen, en zoja, hoe? Alvast bedankt.
Link naar reactie
eigenlijk niet. tenzij je je windows weer overnieuw wilt installeren, dan ja. maar ik denk van niet. je zou kunnen kijken op je schijf of er bestanden op staan waarvan jij denkt, die gebruik ik niet, dus die gooi ik weg. pas hier trouwens wel een beetje mee op dat je niet zomaar dingen uit de program files/program data haalt en haal al helemaal GEEN bestanden uit je windows map, tenzij je weet waar je mee bezig bent natuurlijk. slimste is om eerst even een back-up te maken als dit mogelijk is en hierna wijzigingen te gaan maken.
Link naar reactie
Naar die bestanden heb ik al gezocht, maar er staan echt geen bestanden bij die ik kan weggooien. Ik weet ook echt niet hoe mijn station vol kan zijn, aangezien ik alleen de standaard programma's nu op mijn pc heb staan. Ik heb al geprobeerd mijn windows opnieuw te installeren, maar dat gaat niet aangezien mijn partitie vol is. Ik kan hierdoor ook geen nieuwe partitie maken.
Link naar reactie
[quote:c680f74260="janvanderem"]Hallo, Ik heb een aantal dagen geleden Windows opnieuw geïnstalleerd op mijn computer. Nu geeft hij echter aan dat mijn (enige) schijfstation (C:)helemaal vol zit, alhoewel er toch maar een aantal programma's op mijn computer staan. Nu denk ik dat er nog oude Windows bestanden op staan, toen ik Windows namelijk opnieuw installeerde kon ik maar uit 1 partitie kiezen. Mijn vraag is dus of ik mijn schijf nu nog leeg kan krijgen, en zoja, hoe? Alvast bedankt.[/quote:c680f74260] Je vermeld helaas niet welke windowsversie je hebt. Maar kijk hier eens: http://www.schoonepc.nl/optim/delete.html http://www.schoonepc.nl/windows7/schijfopruiming_schijfdefragmentatie.html
Link naar reactie
Als er echt geen bestanden meer op de schijf staan die bewaard moeten blijven is het de makkelijkste methode om nogmaals opnieuw te installeren. Gaandeweg de installatieprocedure krijg je de optie om de partitie te kiezen waarop je wilt installeren. Daarbij kun je er ook voor kiezen om de partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken. Op deze manier weet je zeker dat alle oude meuk ook daadwerkelijk weg is.
Link naar reactie
Ik heb schijfopruiming en defragmentatie al gedaan. @Hans60, Ja dit wou ik ook doen, maar ik heb maar 1 partitie en kan deze niet verwijderen en opnieuw aanmaken, omdat ik een melding krijg dat er Windows installatie bestanden opstaan die ik nodig heb. Ik heb trouwens Windows XP Professional. Via het programma SpaceSniffer heb ik gevonden dat de meeste GB's in een oude Mijn Documenten map zitten van mijn vorige Windows installatie. Deze kan ik echter niet verwijderen omdat ik de foutmelding: ''de toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is''. Nu heb ik op internet gezocht en daar staat dat ik met het programma Unlocker de map wel zou moeten kunnen verwijderen, dit lukt echter ook niet. Enig idee hoe ik de map toch weg krijg? Want als ik deze map verwijder heb ik denk ik genoeg ruimte om een nieuwe partitie aan te maken en de oude te verwijderen zodat ik Windows opnieuw kan installeren op de nieuwe partitie. Dan is denk ik inderdaad alle rotzooi weg.
Link naar reactie
Ik heb schijfopruiming en defragmentatie al gedaan. @Hans60, Ja dit wou ik ook doen, maar ik heb maar 1 partitie en kan deze niet verwijderen en opnieuw aanmaken, omdat ik een melding krijg dat er Windows installatie bestanden opstaan die ik nodig heb. Ik heb trouwens Windows XP Professional. Via het programma SpaceSniffer heb ik gevonden dat de meeste GB's in een oude Mijn Documenten map zitten van mijn vorige Windows installatie. Deze kan ik echter niet verwijderen omdat ik de foutmelding: ''de toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is''. Nu heb ik op internet gezocht en daar staat dat ik met het programma Unlocker de map wel zou moeten kunnen verwijderen, dit lukt echter ook niet. Enig idee hoe ik de map toch weg krijg? Want als ik deze map verwijder heb ik denk ik genoeg ruimte om een nieuwe partitie aan te maken en de oude te verwijderen zodat ik Windows opnieuw kan installeren op de nieuwe partitie. Dan is denk ik inderdaad alle rotzooi weg.
Link naar reactie
Ik neem aan dat je vanaf de installatie-cd bent opgestart? Dan staan er op de harddisk geen bestanden die je bij de installatie nodig hebt. Wanneer je de installatie hebt opgestart vanuit Windows zélf dan kun je de partitie inderdaad niet verwijderen: Windows weigert harakiri te plegen. Je kunt dan alleen nog een extra installatie van XP toevoegen die naast de originele versie draait, mits je daarvooe ruimte hebt. In het BIOS dus even aangeven dat je vanaf de cd wilt booten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...