Ga naar inhoud

Toegang tot bureaublad/mappen/files op oude systeemschijf


Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje geleden mijn oude PC wat nieuw leven ingeblazen door een nieuw moederbord aan te schaffen, een andere processor en een grotere HD. IK heb het geheel toen gelijk onder windows 7 geinstalleerd. Ik heb mijn oude C schijf nog intact gelaten Ik wil nu van mijn oude C schijf een aantal mappen met foto's openen en overnemen naar mijn nieuwe HD. Als ik nu deze voormalige C schijf via een tooltje aansluit op een USB poort, kan ik alle bestanden zien. Als ik echter de mappen op het oude bureaublad wil openen, krijg ik de meddedeling dat ik hiervoor geen rechten heb. Ik heb nu de betreffende map al wel toekend aan de administrator van het nieuwe systeem en kan nu ook deze map openen. Ik zie hierin de fotobestanden (JPG files) staan die ik wil hebben. Als ik echter deze wil kopieren of ik wil een foto bekijken, komt er een mededeling dat van de betreffende file de bestandskop niet kan worden gelezen, formaat onbekend. Ik zie echter dat het format wel door Irfanview herkend wordt ? Als ik de foto's wil kopieren krijg ik weer de mededeling dat ik hiervoor administratorrechten voor moet hebben. Ik heb echter die al toegekend ? Hoe kan ik deze bestanden openen, en kopieren naar mijn nieuwe omgeving ?
Link naar reactie
[quote:b893d104c5="bsa100"]probeer het eens in veilige modus .[/quote:b893d104c5] Ook al gedaan, geen success het lukt men nu al wel om van een betreffende folder de administrator rechten over te nemen via het tabblad beveiligingen wil ik echter de foto's kopieren dan lukt dat niet ik kan ook hier per foto de rechten overnemen, maar met 300 foto's in een folder (er staan er 5 op) is dat een beetje veel werk ! Er moet m.i. een andere manier te vnden zijn ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...