Ga naar inhoud

Bootmanager weg


Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje dom geweest :( Ik dacht een ongebruikte partitie ("D") te formatteren. Nu blijkt dat daar mijn bootmagager opstond. Als ik nu opstart krijg ik de melding "Bootmgr ontbreekt". Ik heb de DVD met het W7 voor de herstelopties gebruikt maar die gaat de setup uitvoeren. Daarna heb ik, heel erg dom, op "d" een setup van W7 uitgevoerd in de hoop dat er dan weer een bootmanager zal zijn. Omdat ik dit heb gedaan kan ik niet meer de gegevens terug halen omdat die nu zijn overschreven. Het gekke is wel dat, met de W7 dvd in de DVD speler, W7 wel wil booten.! Als ik het Bootbestandje van de W7 dvd kopieer naar "c" en "d " wil de pc nog niet opstarten. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? DVB Carmen.
Link naar reactie
[quote:68efdd53bc="lion"]Niets kopiëren!! Windows installatie DVD dr'in, vervolgens kiezen voor "Opstart-herstel". Deze zal vervolgens naar "C" worden weggeschreven. Op deze wijze moet het weer een werkend geheel worden. Suc6![/quote:68efdd53bc] Dat is het nu juist. Ik kom opstart herstel niet tegen.......Enige wat ik kan doen als ik de via de dvd opstart is setup uitvoeren.
Link naar reactie
Krijg het niet voor elkaar :( Ik heb geen diskdrive dus opstarten met een disk gaan niet werken. Het gekke blijft natuurlijk dat opstarten/booten wel lukt als de W7 dvd in de DVDspeler zit. Als ik het zonder probeer krijg ik nu een hele lange lap tekst. Wat neer komt op dat de bootmgr is verdwenen door software of hardware verandering
Link naar reactie
[quote:90c05f4b96="Lucia1"]Heb je er eerst een ander besturingsprogramma op gehad, b.v. Vista? Als jij een Upgrade Windows 7 hebt, moet je eerst die andere instaleren en dan pas Windows 7. [/quote:90c05f4b96] Nee, Het probleem ontstond nadat ik een ogenschijnlijke niet gebruikte partitie ("D") heb geformateerd.
Link naar reactie
[quote:a05820e037="Lucia1"] Als jij een Upgrade Windows 7 hebt, moet je eerst die andere instaleren en dan pas Windows 7. Dat probleem heeft bij mij gespeeld toen de boodschap "bootmgr" is missing. [/quote:a05820e037] De boodschap 'bootmgr' kun je op verschillende manieren krijgen. Ik kreeg hem tijdens het installeren van Windows 7. Ik had in een computer een nieuw moederbord, processor, videokaart en geheugen laten zetten. Er stond een upgrade versie van Windows 7 Pro 32 bits op. Ik dacht dat deze niet meer automatisch te activeren zou zijn na deze hardwarewijzigingen en heb een OEM versie van Windows 7 Premium 64 bits geïnstalleerd. Toen de computer de updates ophaalde, dacht ik al de instellingen te kunnen veranderen. Toen ik het bureaublad een ander kleurtje wilde geven, kreeg ik ineens een 'bluescreen'. Tijdens het opstarten kreeg ik de mededeling "bootmgr missing'. De installatie DVD er weer ingedaan en laten herstellen. Dat herstellen lukte prima, maar de systeempartitie was zichtbaar en had als partitie E: meegekregen. Dat stond me niet aan. Daarna heb ik Windows 7 opnieuw kaal geïnstalleerd. Het installeren gaat vrij vlot. Het downloaden en installeren van de updates duurt aanzienlijk langer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...