Ga naar inhoud

Herinstallatie windows 7 na crash (virus) zonder CD


Aanbevolen berichten

ls, - met dank aan boot tidserv virus crashte mijn toshiba laptop (blauwe schermen) (norton antivirus kon wel vinden maar niet verwijderen...) - win 7 installatiefiles staan op tweede partitie - met toshiba recovery geprobeerd windows te herinstalleren - tijdens installatie ging het mis - nu opstarten tot melding "windows wordt klaar gemaakt voor het eerste gebruik" of iets dergelijks - en dan begint ie weer te booten. - met F8 tijdens boot heb ik geen mogelijkheid meer om herinstallatie te doen, of in de prompt te komen. - en heel handig geen CD (wel code van voorgeinstalleerde windows) Wat nu te doen?
Link naar reactie
[quote="StevenWK"]ls, - met dank aan boot tidserv virus crashte mijn toshiba laptop (blauwe schermen) (norton antivirus kon wel vinden maar niet verwijderen...) - win 7 installatiefiles staan op tweede partitie - met toshiba recovery geprobeerd windows te herinstalleren - tijdens installatie ging het mis - nu opstarten tot melding "windows wordt klaar gemaakt voor het eerste gebruik" of iets dergelijks - en dan begint ie weer te booten. - met F8 tijdens boot heb ik geen mogelijkheid meer om herinstallatie te doen, of in de prompt te komen. - en heel handig geen CD (wel code van voorgeinstalleerde windows) Wat nu te doen?[/quote] je hebt de gelegenheid gehad toen je de laptop kocht . om een recovery dvd aan te maken .
Link naar reactie
[quote:5f7ca7a100="StevenWK"] met toshiba recovery geprobeerd windows te herinstalleren. Tijdens installatie ging het mis. [/quote:5f7ca7a100] Check of er iets bruikbaars staat in deze hyperlink [url=http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/HTD7C02140000R01.htm]How to use the Toshiba HDD Recovery Utility.[/url] Of check anders [url=http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/generic/SUPPORT_PORTAL/]Toshiba technische ondersteuning.[/url]
Link naar reactie
Kom je er met de Toshiba informatie en ondersteuning niet uit, dan is het volgende misschien een optie: Je kunt op een ander Windows 7 systeem een Windows 7 Systeemherstelschijf maken op cd, dvd, of op usb-memorystick (bij vrienden of familie, of mogelijk in de winkel) en er dan vervolgens je systeem mee opstarten (daarvoor is het dan wel nodig dat in je BIOS je dvd-drive of usb-drive als eerste staan in de boot device priority, dit zo nodig aanpassen in het BIOS). Mogelijk krijg je dan wel de mogelijkheid je systeem te repareren, al dan niet d.m.v. de Toshiba Recovery. Een beetje mosterd na de maaltijd voor StevenWK, maar een goeie raad voor iedereen die meeleest: Bij een nieuw systeem zonder installatie-dvd of recovery-disk altijd zelf de Windows 7 Systeemherstelschijf aanmaken en als die mogelijkheid bestaat beslist ook de merk- en apparaat-specifieke recovery-disk.
Link naar reactie
[quote:6830c1c565="StevenWK"]Dank allen, laptop gaat naar de fabrikant. en daarna inderdaad.... een recovery disk!!![/quote:6830c1c565]Heeft Toshiba toegezegd je systeem te herinstalleren? Een heel toffe service dan, vind ik, gezien het feit dat het probleem begon met een virusbesmetting en gezien het feit dat je er jammer genoeg niet aan gedacht had een Windows 7 Systeemherstelschijf en een apparaat-specifieke recovery-disk te maken. Sommige fabrikanten hadden je mogelijk met de brokken laten zitten. Pluim voor Toshiba.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...