Ga naar inhoud

Windows 7 automatische driver updates


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik kreeg vandaag een melding van windows 7 dat er een update gezocht werd voor drivers, in dit geval voor de ethernet adopter. Voordat ik ergens kon aangeven om dit niet te installeren was de update al gereed en geinstalleerd. Mijn vragen zijn, 1 waar kan ik zien welke driver er door windows zijn geinstalleerd 2 kan ik de updates voor drivers evt uitschakelen? 3 is het aan te raden om altijd de nieuwste drivers die windows aanbied te installeren? vr.gr Frans
Link naar reactie
In het startmenu staat de optie Windows Update. Als je daar op klikt kom je in een menu waar onder andere een optie in staat om de geschiedenis van de updates te kunnen zien. In dat zelfde menu kun je ook instellen wat Windows met de updates moet doen, automatisch downloaden en installeren (je huidige instelling), wel downloaden, maar pas installeren na bevestiging (dat is wat je wil) en of helemaal niet downloaden/installeren, dat moet je niet willen.....
Link naar reactie
Peter, De instellingen voor de updates zoals jij beschrijft is mij bekend. Ik heb het ook zo ingesteld dat ik zelf kan bepalen wat ik installeer. Bij de update van de drivers gaat het waarschijnlijk iets anders , vandaar mijn vraag. Voordat ik kon aangeven wat ik met de update wilde doen kreeg ik de melding dat de installatie voltooid was. De update van de driver staat ook niet bij de update geschiedenis. vr.gr. Frans
Link naar reactie
[quote:7e0f8e6ee8="f.ramaekers"]Voordat ik kon aangeven wat ik met de update wilde doen kreeg ik de melding dat de installatie voltooid was. De update van de driver staat ook niet bij de update geschiedenis. [/quote:7e0f8e6ee8] Als je een merk PC/laptop hebt, zou het kunnen zijn dat ze een applicatie hebben voor-geïnstalleerd, die het automatisch updaten van drivers en/of software regelt. Ook die instellingen zou je zelf kunnen wijzigen.
Link naar reactie
[quote:94ea560674="f.ramaekers"]3 is het aan te raden om altijd de nieuwste drivers die windows aanbied te installeren? vr.gr Frans[/quote:94ea560674] Mijn antwoord: NEE Ik ben hier al tot 2x toe aardig mee "op de koffie gekomen". De ene keer met een driver voor een netwerkkaart, de andere keer met een driver voor de grafische kaart. Na het vervangen 1 bonk ellende! Als alles goed functioneert, laat het dan zo. Never change a winning team. Bij de instellingen voor Windows Update kun je o.a. aangeven of je "Aangevolen updates op dezelfde manier wilt ontvangen als belangrijke updates". Zelf heb ik deze optie uitgevinkt. Belangrijke updates = Essentiële updates Aanbevolen updates = Optionele updates
Link naar reactie
Hallo, Het betreft een ASUS N61J laptop. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden om de driver updates uit te schakelen. Ik heb tot nu toe nog niks gevonden. De stuurprogramma's van de ethernetkaart en wirelesskaart dateren uit 2009. De volgende keer dat ik zo'n melding krijg zal ik eens wat beter kijken wat er mee gebeurt. Voor de windowupdates heb ik mi alles wel goed staan. Update: Ik heb inmiddels gevonden bij systeemeigenschappen, harware, instellingen voor apparaatinstallaties. Ik kan hier aangeven automatisch updates voor stuurprogramma's of onder de 2de optie geen stuurprogramma's via windows instaleren. Wat is wijsheid? vr.gr Frans
Link naar reactie
Naar mijn bescheiden mening kan je het gewoon zo laten staan als het nu staat. Er gebeurt verder niets, want driverupdates geschieden m.i.: A) Mogelijk in bepaalde gevallen via Windows Update, indien optionele (aanbevolen) updates aangevinkt is B) Bij installatie en aansluiten van randappatuur, meestal USB C) In bepaalde gevallen via een (actief) hulpprogramma van de fabrikant van de hardware
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...