Ga naar inhoud

Windows dichtgegroeid met temp files


Aanbevolen berichten

De Windowspartitie van 30GByte is vol. Boordevol. Er was nog geen 100Mbyte aan ruimte over en het regende meldingen dat de disk vol was. Het blijkt dat Windows daar globaal 10Gbyte van gebruikt en de rest zijn voor een groot deel temp folders die vol staan met .temp files. Kan ik die files veilig deleten? Ik heb al een groot deel daarvan ge-delete maar er is een folder genaamd "Local settings" (van een gebruikster) die een temp folder heeft waar nog voor een 2 Gbyte temp file instaan. Kan ik die zomaar deleten zonder problemen? (Ik heb voor het opzoeken van de grote bulk van de ruimte gebruik gemaakt van een welhaast onmisbaar programma genaamd "Disktective". Een aanrader!) Ik werk met WinXP prof. SP3 perloc
Link naar reactie
De oplossing, zag ik na mijn laatste antwoord, is eigenlijk net zo eenvoudig als mijn vraag: Als je rechtsklikt op een drive(letter) in WE dan zie je hoe vol/leeg de partitie is. Daar is ook een knop "Disk Cleanup" (zal wel "Draaischijf opruimen" zijn, zoiets in het Nederlands). Dan krijg je een lijstje voorgeschoteld welk je kunt aanvinken en -hopla- alle tempfiles weg (als je dat hebt aangevinkt tenminste). Weet ik voor volgende keer. Dank voor antwoord. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...