Ga naar inhoud

Vista herinstalleren (maar die updates??)


Aanbevolen berichten

Drie jaar geleden kocht een kennis van mij een Dell laptop met daarop Vista. Omdat zowel zij als ik niet weg zijn van dit besturingssysteem heb ik Windows XP geïnstalleerd en dat ging jaren goed. Intussen heeft zij een draadloos modem en dat wilde ze ook draadloos gebruiken. Omdat ik geen drivers kon vinden voor een draadloos netwerk (Voor XP) voor deze laptop Vista maar weer eens terug gezet. Ik heb een back-up terug gezet die door Dell geïnstalleerd was. Ook het draadloos netwerk werkte na het invoeren van de sleutel direct maar toen begon het. De windows update begon te zoeken naar updates en vond de eerste keer zo'n 94 updates, toen ik dacht nou dat was het dan wel waren er nog twee servicepacks en na een dagje installeren dacht ik nou is het wel goed maar toen na een week de laptop weer werd opgestart, waren er nog zo'n 55 updates en na een herstart weer zo'n 10. De vraag: Heb ik alle updates tot nu toe want schijnbaar blijft de laptop aan het updaten en waarom er geen file te vinden is waarin alle updates tot nu toe zijn te vinden. Dat zie ik bij andere software ook regelmatig dat als je de laatste update installeert, je eigenlijk de voorgaande updates ook hebt, want dit houdt je aardig van de straat. Ook al zou zo'n file een aantal gig aan inhoud zijn maakt dat niet uit omdat een download van een Blu-Ray ook 50 Gig kan zijn, dus daar kan het niet aan liggen, immers we gebruiken geen telefoonverbinding meer, toch?
Link naar reactie
Nou zijn er in 3 jaar tijd wel veul updates gekomen. 8) Waar ze staan kun je hier vinden: http://www.schoonepc.nl/vista/beveiligingscentrum_windows_update.html Even doorscrollen tot ongeveer halverwege, maar t artikel in zijn geheel is ook wel verhelderend. Ennuh, hoezo geen XP driver voor dat modem?? Is t zo exotisch?? suc6 Anjo
Link naar reactie
Al die updates zijn doodnormaal. Ik snap dat je er even gek van op kijkt, maar bij Microsoft geven ze nu niet eenmaal 'all-in-one' updates uit waardoor je na een herinstallatie maar 1 update hoeft te installeren. Als je zeker wilt weten dat alles goed verloopt, installeer telkens zoveel mogelijk updates als je kan en start opnieuw op als dat gevraagt wordt. Probeer niet de hele lijst met updates te vermijden, straks doe je iets verkeerd door op internet verkeerde bestanden te downloaden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...