Ga naar inhoud

Ruimte inname op harde schijf door Vista


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had op een laptop een partitie aangelegd van 15 Gig voor de installatie van Vista. Op die laptop stond XP maar hij was gecertificeerd voor Vista. Hoeveel ruimte neemt Vista ongeveer in als alle updates tot nu toe (ongeveer 100 beveiligings en andere updates inclusief servicepack 1 & 2) Na de installatie van Vista en Office 2007 en de virusscanner kreeg ik een melding dat er ruimte tekort was, vandaar de vraag. Ik heb de partitie nu naar 17 Gig gebracht maar is dit voldoende?
Link naar reactie
Zelf heb ik nog xp, maar 17 gig lijkt me wel wat weinig voor Vista Hier op tweakers een bericht van vijf jaar geleden en daar spreekt men al van 20 Gig ruimte die vereist is (http://tweakers.net/nieuws/42599/systeemeisen-vista-bekendgemaakt.html) en dat was nog maar toen hij nog niet uitgekomen was. De vereisten zullen dus nu nog wel een stuk hoger liggen.
Link naar reactie
17 GB is [u:5f3d4354fe]extreem weinig[/u:5f3d4354fe] voor Vista. Heb je dat alleen voor het OS gereserveerd, of wil je er mogelijk ook je programma's nog op kwijt? Je persoonlijke documenten en foto's en muziek etc. heb je op een andere partitie, mag ik aannemen. Voor Vista (Win 7 idem) plus programma's wordt veelal een partitie van tenminste 50 GB aangeraden. Dat heeft het nodig om enige armslag te hebben. Ikzelf heb Vista (plus programma's) ooit 90 GB toebedeeld. Daarvan wordt momenteel een goeie 30 GB gebruikt, bij een vijftigtal geïnstalleerde programma's. 50 GB zou dus wellicht ook een voldoende grootte kunnen zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...