Ga naar inhoud

Windows 7 installeren zonder partitie?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik zit met een probleem waar ik graag jullie kijk op heb. Ik wil graag Windows 7 (vanaf een schijfje) installeren, de CD/DVD werkt, de installatie gaat van start, maar als ik op een gegeven moment de locatie van installeren moet selecteren, kan ik nergens uit kiezen! Ik heb gewoon een geformatteerde C-schijf maar hij herkent hem niet als partitie. Ik kan dus niet verder vanaf hier! Hoe maak ik een partitie aan in BIOS, zodat ik Windows 7 kan installeren? Enig idee wat ik hier aan kan doen? Alvast bedankt, groetjes, wook1ee
Link naar reactie
WORDT DE HARDE SCHIJF NIET HERKEND? Tijdens de setup wordt gevraagd op welke partitie Windows 7 moet worden geïnstalleerd. Geeft het venster geen harde schijf als keuzemogelijkheid weer, dan wordt de harde schijf niet door de setup van Windows herkend. Dit wordt meestal veroorzaakt doordat er nog geen drivers binnen Windows 7 beschikbaar zijn voor de SATA-controller of RAID-configuratie (een combinatie van twee of meer samenwerkende harde schijven met als doel een veiliger en/of sneller systeem). De ontbrekende drivers moeten dan tijdens de setup (op het moment dat wordt gevraagd op welke partitie Windows moet worden geïnstalleerd) met de optie Stuurprogramma laden vanaf diskette, CD of USB-stick worden geïnstalleerd. De drivers voor de RAID-controller staan doorgaans op de bij het moederbord meegeleverde CD met hardware drivers. Het is echter beter de meest recente, voor Windows 7 geschikte drivers te downloaden van de website van de moederbordfabrikant (zie de pagina over het installeren van hardware drivers). TIP: Zijn er zo snel geen drivers voor handen? Bij sommige moederborden kan een instelling in het BIOS worden gewijzigd zodat de harde schijf wordt aangezien als een ouderwetse IDE-schijf. Zoek in het BIOS naar een optie die lijkt op Native SATA support/AHCI (Advanced Host Controller Interface), en zet deze optie uit (kies Disabled). Hoewel deze aanpassing prima werkt, is het toch verstandig de originele drivers alsnog te installeren zodra dat mogelijk is. De wijziging in het BIOS kan vervolgens weer ongedaan worden gemaakt (door de optie op Enabled te zetten). http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_setup.html
Link naar reactie
Hoi The Dragon, bedankt voor je reactie. Ik heb mij in de tussentijd laten vertellen dat deze Windows7 bedoeld is om óver een bestaande Windows XP-installatie te installeren. Ik probeer dus nu een officiële Windows XP Home te installeren; maar die werkt ook niet mee. Wat er gebeurt: -schijfje erin -hij wordt gelezen -formatteer C: -kies partitie -installatie gaat van start -eerste deel van installatie voltooid -de computer herstart zichzelf -en dan begint hij weer helemaal opnieuw met installeren in plaats van verder te gaan met de bestaande installatie!! Hoe verhelp ik dit?
Link naar reactie
[quote:21b40a7189="wook1ee"] -de computer herstart zichzelf -en dan begint hij weer helemaal opnieuw met installeren in plaats van verder te gaan met de bestaande installatie!![/quote:21b40a7189] De installatie begint door de computer van de DVD te laten opstarten. Na enige tijd wordt de computer opnieuw opgestart. Dit opstarten moet via de harde schijf en niet van de DVD.
Link naar reactie
[quote:abd81f40aa="Hythloday"][quote:abd81f40aa="wook1ee"] -de computer herstart zichzelf -en dan begint hij weer helemaal opnieuw met installeren in plaats van verder te gaan met de bestaande installatie!![/quote:abd81f40aa] De installatie begint door de computer van de DVD te laten opstarten. Na enige tijd wordt de computer opnieuw opgestart. Dit opstarten moet via de harde schijf en niet van de DVD.[/quote:abd81f40aa] Oké... Dus na die reboot de BOOT sequence veranderen of...?
Link naar reactie
tijdens het opnieuw opstarten met een install van windows krijg je de optie[druk op een toets om windows te installeren] als je telkens op een toets drukt blijft hij opnieuw weer bij het begin te installeren 1] schijf erin 2] druk op toest om windows te installeren vanaf cdrom 3] kies partitie waar windows op moet[formateren snel] 4] installeer op die partitie 5] als hij bezich is met installeren blijf dan overal af en laat hem zijn werk doen ook na opstarten NIET op [druk op toets om windows te installeren] drukken lukt het nu wel dan??
Link naar reactie
[quote:9f9880dbdb="wook1ee"]@ The Dragon Als ik na die pre-installatie de DVD eruit haal blijft de PC opnieuw opstarten, alsware er geen besturingssysteem op staat. @ vedion Ik zal het nu proberen[/quote:9f9880dbdb] Er gebeurt niks. Kan zo lang wachten als ik wil... De situatie is nu zo: Als ik Windows XP probeer te installeren, herkent hij de partitie wel maar zet de installatie de volgende stap steeds niet. Als ik Windows 7 probeer te installeren, herkent hij geen partitie en zit ik dus ook vast. Wat kan ik nu ondernemen om een werkend besturingssysteem op mijn computer te krijgen? Ik heb het volgende advies van The Dragon opgevolgd: "De ontbrekende drivers moeten dan tijdens de setup (op het moment dat wordt gevraagd op welke partitie Windows moet worden geïnstalleerd) met de optie Stuurprogramma laden vanaf diskette, CD of USB-stick worden geïnstalleerd. De drivers voor de RAID-controller staan doorgaans op de bij het moederbord meegeleverde CD met hardware drivers. " Toen ik deze PC kreeg bestond Windows 7 nog niet, dus heb er geen drivers voor. Misschien komen deze gegevens nog van pas: Moederbord: MSI K9A2 CF CPU: AMD Athlon 64 (DualCore) Harde schijf: Samsung 320GB Wat kan ik doen? Alvast ontzettend bedankt allemaal!
Link naar reactie
http://global.msi.eu/index.php?func=downloaddetail&type=manual&maincat_no=1&prod_no=1333 Hier kan je de juiste chip- set drivers voor je moederbord vinden. http://global.msi.eu/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=1333 Ook zijn er waarschijnlijk inmiddels updates voor je bios beschikbaar: http://global.msi.eu/index.php?func=downloaddetail&type=bios&maincat_no=1&prod_no=1333
Link naar reactie
[quote:5f2fdccd5e="wook1ee"]Als ik Windows XP probeer te installeren, herkent hij de partitie wel maar zet de installatie de volgende stap steeds niet. Als ik Windows 7 probeer te installeren, herkent hij geen partitie en zit ik dus ook vast. [/quote:5f2fdccd5e] Als beide Windows versies niet willen installeren, welke Windows versie werd er dan origineel meegeleverd. Vista wellicht? Kun je die dan wellicht opnieuw installeren, en daarna Windows 7 installeren. Hoeveel partities heb je met die XP aangemaakt? En wat ziet Windows 7 dan wel? Komt dat wellicht overeen met de afbeelding "Waar wilt u Windows installeren?" van deze [url=http://pcgids.net/windows-7/installatie]Installatie Windows 7 handleiding.[/url]
Link naar reactie
Hoi Jolo, ik weet niet precies hoeveel partities ik heb aangemaakt, en waar, en hoe. Hier heb ik geen enkel verstand van. De ene CD (ik heb de PC zelf gebouwd) is officiële Windows XP Home. Deze installeert maar als dit voltooid is en Windows zichzelf herstart, hervat Windows te installatie niet. Maar begint het helemaal opnieuw. De andere CD is een gecrackte Windows 7 Ultimate. Deze herkent geen schijf en bij de keuzemogelijkheden voor partities staat gewoon NIETS. Ook zijn de 3 opties "Verwijderen", "Uitbreiden" en "Formatteren" grijs. Omdat deze dus niet mogelijk zijn. Ik kan hier nog mee leven aangezien ik hoorde dat deze Windows 7 óver een bestaande Windows XP moet worden geïnstalleerd. Maar ik zou wel graag weten wat ik fout doe bij de installatie van de officiële Windows XP! Hamvragen zijn dus: Hoe krijg ik Windows XP Home geïnstalleerd? Hoe creeër ik een partitie voor de Windows 7 die ik vervolgens ga installeren? Alle reacties zijn welkom! Alvast hartstikke bedankt, wook1ee
Link naar reactie
Dan heb je voor Windows XP en Win7 blijkbaar toch die ATI SB600 RAID Driver van de hyperlink nodig, die The Dragon al reeds heeft gepost. Voor XP zou je die drivers op de één of andere manier op een floppy moeten kopiëren. Die illegale Windows 7 kun je overigens beter niet installeren. Als je een legitiem besturingssysteem wilt uitproberen, zou je dat beter kunnen doen met een [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Linuxdistributie]Linux distributie[/url] zoals [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_%28Linuxdistributie%29]Ubuntu Linux.[/url]
Link naar reactie
[quote:305b0ba695="jolo"]Dan heb je voor Windows XP en Win7 blijkbaar toch die ATI SB600 RAID Driver van de hyperlink nodig, die The Dragon al reeds heeft gepost. Voor XP zou je die drivers op de één of andere manier op een floppy moeten kopiëren. Die illegale Windows 7 kun je overigens beter niet installeren. Als je een legitiem besturingssysteem wilt uitproberen, zou je dat beter kunnen doen met een [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Linuxdistributie]Linux distributie[/url] zoals [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_%28Linuxdistributie%29]Ubuntu Linux.[/url][/quote:305b0ba695] Bedankt voor je reactie weer. Dus wat ik nu moet doen: -SB600 RAID Drivers downloaden -op een CD zetten (heb geen floppy-drive) -installeren (gaat dat automatisch?) -en dan wordt mijn harde schijf weer herkend? Groetjes, wook1ee
Link naar reactie
Voor Windows Vista of Win7 zou je die SB600 RAID Drivers inderdaad op een CD of USB-stick kunnen plaatsen. Het probleem dat XP voor SB600 RAID Drivers tijdens de installatie, alleen kan zoeken in station A. Meestal is die letter gereserveerd voor de floopy-drive. Als je er geen hebt, check dan deze hyperlink [url=http://news.softpedia.com/news/Install-Windows-XP-On-SATA-Without-a-Floppy-F6-47807.shtml]Install Windows XP on SATA without a Floppy (F6).[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...