Ga naar inhoud

win3 spelletjes installeren onder win7


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja waarom wil ik dat eigenlijk? Ik heb hele leuke software gekregen maar die krijg ik helaas niet geïnstalleerd onder win7, zélfs niet met de compatibiliteit ingesteld op win95 (ze spreken daarover in de readme file, dus dat zou toch moeten lukken) Ook heb ik geprobeerd om het te installeren via een DosBox, maar die pikt het niet, die vindt dat ik onder win 3.1 moet installeren. Nu wil ik deze software graag gebruiken voor de kinderen maar ik weet niet meer hoe ik het nu aan de praat moet krijgen. Heb al gekeken of er ook recente uitgaven beschikbaar zijn op internet, maar helaas, die bestaan dus niet. Iemand hier nog goede tips / suggesties? (anders dan, weggooien die oude meuk)
Link naar reactie
Met programma's als Virtualbox of VMplayer creeer je softwarematig een ruimte voor een tweede computer in je windows 7. Als je die programma's (één van de twee) dus geïnstalleerd hebt, kun je vervolgens in die "box" die door op dat moment als een zelfstandige eenheid wordt gezien, een ander besturingssyteem (windows 3.11, windows 95, Linux, en ga zo maar door) installeren. Op het moment dat je daar dan naar toe gaat, heb je dus ook een windows 3.11 computer. Voor de installatie is vervolgens wel een OS vereist, m.a.w. wil je in die virtuele machine Windows 3.11, dan zal je over die installatie schijven/diskette's moeten beschikken. VMplayer is freeware, en als ik de info op de site van Virtualbox bekijk, is die dat ook.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik vind dit toch allemaal een beetje engig, ken het programma totaal niet en het wil de netwerk en internetverbinding verbreken en andere spannende dingen doen tijdens het installeren ... dat durf ik niet aan ... Kan ik niet als alternatief op een aparte partitie XP (of eerder) installeren en dat kiezen als besturingssysteem bij het opstarten en dan de dingen draaien?? Of proberen te draaien??
Link naar reactie
Volgens dit artikel op de site van computer!totaal over [url=http://computertotaal.nl/article/20178/virtualbox-3-1.html]VirtualBox 3.1[/url] is het aanmaken van een virtuele machine vrij eenvoudig. Alleen omdat dit artikel inmiddels ruim één jaar oud is, is VirtualBox bij versie 4.0.2. Windows 7 in dualboot met XP is mogelijk. Maar als je dat wilt proberen, check dan eerst op How-To Geek deze hyperlink [url=http://www.howtogeek.com/howto/8790/dual-boot-your-pre-installed-windows-7-computer-with-xp/]Dual Boot Your Pre-Installed Windows 7 Computer with XP.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...