Ga naar inhoud

Geen mail te versturen via eigen provider


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken kan ik geen mail meer versturen naar mijn provider Alice. Mail ontvangen gaat wel goed. Er komt dan de volgende foutmelding: Verbinding met de server is mislukt. Windows Live fout : 0X800CCC0E Error smtp.alice.nl poort 25 Socket error : 10013 Via de diverse Windows forums ben ik niets wijzer geworden. Ook systeem herstel geeft geen oplossing. Ik heb de Alice account vervangen en zelfs Windows Mail opnieuw geinstalleerd. Het typische is dat als ik via mijn GMAIL account, in WIndows Mail (IMAP),hetzelfde mailtje verstuur, dit zonder problemen lukt. Het moet m.i. een probleem binnen Windows 7 zijn, want als ik via WINDOWS XP (multi boot) in Outlook Express mailtjes via Alice verstuur gaat alles goed. Windows 7 draait verder zonder problemen. Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? B.v.d. K. Mol
Link naar reactie
dat het via gmail wel gaat komt omdat gmail gebruik maakt van een eigen smtpserver. bij alice schijnt het vaker fout te gaan; zit in deze hit van google je oplossing? Alice biedt de volgende servers: POP3 voor inkomende mail: in.alice.nl pop.alice.nl (online... verder niet getest) SMTP voor uitgaande mail: out.alice.nl (edit: werkt soms) smtp.alice.nl (edit: werkt soms)
Link naar reactie
Deze poortnummers zijn volgens mij ok, want in Windows XP, Outlook express staan dezelde poorten en hier werk de mail wel goed. Alleen in Windows 7 kan ik geen mail verzenden. Ik begrijp er echt niets van. Ik zit er aan te denken de Alice account eruit te gooien en Gmail vast in te zetten. Of heeft iemand misschien nog een goed idee? b.v.d. K. mol
Link naar reactie
Werkt helaas ook niet. Wat ik al reeds meldde is dat dezelfde account instellingen onder XP op dezelfde computer (multiboot) probleemloos werkt. Ik heb het account verwijderd en opnieuw ingevoerd. Zelfs Windows Live Mail heb ik verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dit alles zonder resultaat. Zou dit iets richting Windows 7 zijn? Ik heb alle updates ervan aan boord. Bedankt voor de reactie. K. Mol
Link naar reactie
[quote:ba966ae285="Klaas_Mol"]Er komt dan de volgende foutmelding: Verbinding met de server is mislukt. Windows Live fout : 0X800CCC0E [/quote:ba966ae285] Volgens deze [url=http://social.answers.microsoft.com/Forums/nl-NL/windowsvistanl/thread/48c5bd91-2c0c-4532-9c57-d208eebf19ed]thread[/url] daarover op Microsoft answers, zou het een fout in je email instellingen kunnen gaan. Heb je alle email instellingen in Windows Live al vergeleken met die van Outlook Express? Want ikzelf heb ook een Alice account. Ik kan hier gewoon email ontvangen en verzenden via Windows Live in Windows 7. Als SMTP voor uitgaande mail gebruik ik overigens out.alice.nl Omdat je wel email kunt ontvangen, neem ik aan dat die instellingen goed staan. Heb je de Server voor uitgaande email wel staan op: De instellingen van de server voor inkomende email gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...