Ga naar inhoud

Werkt XP ook bij zware computers?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik was van plan misschien een computer samen te stellen van de volgende onderdelen: Processor: Intel core i5-650 s1156 (3.20,1333 mhz, 4mb) Moederbord: Asus, p7p55 lx, s1156 atx, p55,ddr3, pcie Videokaart: Sapphire radeon hd5670, 1gb enz. Geheugen: 2 gb ram Nu is mijn vraag, is dit een goede samenstelling van onderdelen, voor iemand die games speelt, maar ook soms een filmpje brandt. Het gamen hoeft van mij niet super mooi te zijn, maar het moet wel soepel lopen op elk spel dat nu uit is. Verder nog een ander vraagje: Zou ik als besturings systeem gewoon xp kunnen gebruiken, of mis ik dan iets? Ik hoor het wel.
Link naar reactie
ik zou er ook een beetje (2 gig) meer ram bij in gooien. 2 gig ram is voor gamen wel heel minimaal volgens mij. ik zou je aanraden koop 4 gig in dual channel modus. @gerben en wat is er eigenlijk slecht aan die gpu? ik dacht dat die wel redelijk was... het is dan geen bakbeest als een hd 68xx maar is toch. nu ik het over de hd 68xx heb, die zou ik nemen ;) kost alleen wel een paar duiten.... en xp als os kan wel, maar windows 7 is eigenlijk toch wel weer wat beter, geeft naar mijn idee betere ondersteuning voor drivers/de onderdelen en die laat naar mijn ervaring games soepeler lopen, omdat windows 7 wat dingen regelt wat betreft je CPU zoals welke taken hij verdeeld over je CPU's (ik heb er 4, maar kan dus ook 2 zijn. bij 1 CPU maakt het niet uit)(ik kan hier helemaal fout zitten hoor!)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:d83f035c44="derkdejong"]4 gig: ik dacht dat xp niet meer aan kon dan 3, toch.....?[/quote:d83f035c44] Met een 64bit XP heb je geen enkel probleem [url]http://www.brighthub.com/computing/windows-platform/articles/51002.aspx[/url] Overigens zou ik ten alle tijde windows7 nemen en niet het verouderde XP. Mocht je essentiele applicaties draaien die absoluut XP vereisen, dan kan je eventueel met een dualboot-optie of iets dergelijks werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...