Ga naar inhoud

Windows starten en draaien vanaf SSD


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil mijn huidige systeem opwaarderen met een SSD schijf om daar Windows 7 (prof) + de programma's en data die veel schijftoegang vragen (Lightroom) op te zetten. de bestaande schijven worden dan alleen gegevensdragers. Nu staat er momenteel een dualboot op van XP en Win7 In de nieuwe situatie wil ik geen dualboot meer, wat is de beste werkwijze? Zelf dacht ik de bestaande schijven loskoppelen, alleen de SSD drive laten werken en daarop Windows7 installeren, daarna de bestaande schijven weer aankoppelen (sata). Krijg dan (opstart) problemen met de aanwezige primaire partities?? De partities die nu Windows XP en 7 bevatten wil ik daarna verwijderen. Is dit een juiste werkwijze? Dank voor je reactie 8)
Link naar reactie
je zou de ssd erin kunnen doen, en dan booten van dvd (dus dvd er ook in) eenmaal gedaan, kun je op de windows 7 dvd kiezen voor welke schijf, je wist alle schijven die erin zitten, door ze vanaf de windows 7 dvd te formateren. daarna installeer je hem op je ssd en klaar. let wel op: voordat je gaat formatteren moet je wel eerst kijken of je ssd ook in het rijtje met beschikbare schijven staat. zo niet, dan moet je eerst in je huidige windows booten, de schijf naar ntfs formatteren en dit proces overnieuw doen.
Link naar reactie
bedankt voor je reactie, het is eigenlijk niet de bedoeling dat alle data van de bestaande schijven wordt gewist... alleen de data in de huidige WinXp en Win7 partities. De overige partities bevatten veel foto en video bestanden, ik zou het vanaf de NAS terug kunnen zetten maar dat is veel werk... Als ik een nieuwe Windows 7 isntalleer vanaf DVD maakt het dan niet automatisch een dualboot aan als er bestaande systemen worden ontdekt?
Link naar reactie
ja, maar heb je een windows 7 dvd? zo ja, kijk dan eens naar de opties die er zijn bij schijf selecteren voor de installatie, je gaat op dat moment nog niet installeren! wel files laden, maar die zijn tijdelijke bestanden die eraf gaan na de installatie of als je het installeren annuleert. als het goed is zie je daar meerdere staan, en ook die waar je de windowsen hebt staan. heb je je foto's etc. op dezelfde partitie staan als je windows? of heb je daar een aparte voor? en ik zou als ik jou was een goeie back-up maken, van je gehele systeem. aangezien je een NAS hebt, zou ik die gebruiken voor de backup. tip: gebruik de back-up utility van windows 7 of software van derden natuurlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...