Ga naar inhoud

Vista geen geluid


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Khad belooft om de laptop van mn zus opnieuw te installeren. Dus ik heb er gewoon vista opgezet en alle andere dingen die ze nodig had. Drivers overigens gewoon via windows update geinstalleerd. Vervolgens virusscanner en Office erop gedaan. Om er vervolgens achter te komen dat het geluid het niet doet dus ik alle soorten audio drivers geinstalleerd maar niks werkt. Eerst gewoon realtek ac/97 de nieuwste, nou die pakt ie niet want die laptop is veel te oud daarvoor toen vervolgens gezocht op vista realtek drivers en ook die pakt ie niet. Daarna op audio drivers specifiek voor het moederbord dat erin zit en die pakte die na 4 verschillende uiteindelijk wel maar het geluid werkt nog steeds niet. Als ik naar apperaatbeheer ga staat er onder besuring voor spelletjes en geluid wel een high definition audio apparaat geinstalleerd. Ik snap er geen bal meer van misschien komt het omdat het nu al super laat is maar ik wist geen andere oplossing dan dit forum weer eens te raadplegen. PS: D'r staat wel in apparaatbeheer dat de PCI flash geheugen nog niet is geinstalleerd met een geel uitroepteken. Maar volgens mij is dat een card reader. ALvast bedankt, Paul Moederbord: Toshiba satellite A110 OS: Vista 32-bit
Link naar reactie
Volgens mij maak je toch de meeste kans op de site van de leverancier van je laptop. Als je zoekt naar jouw model, vind je normaal gesproken de juiste drivers bij het door jou gebruikte OS. Ik zou overigens wel eerst het apparaat in apparaatbeheer geheel verwijderen en dan opnieuw starten. Anders heb je kans dat je last blijft houden van ouder drivers.
Link naar reactie
De drivers van de laptop fabrikant van de TS zijn waarschijnlijk deze Realtek Semiconductor CorporationWindows Vista 32 Bit6.0.1.5433 van deze hyperlink [url=http://support1.toshiba-tro.de/tedd-files2/0/sound-20070904121954.zip]Toshiba satellite A110.[/url] Hoewel ik eigenlijk verwacht zou hebben dat, die audio drivers van Windows Update ook gewerkt zouden moeten hebben. Want die drivers worden niet door Microsoft geschreven, maar door de laptop fabrikant.
Link naar reactie
[quote:5dd77ba671="Bergman"]Hoi, Khad belooft om de laptop van mn zus opnieuw te installeren. Dus ik heb er gewoon vista opgezet en alle andere dingen die ze nodig had. Drivers overigens gewoon via windows update geinstalleerd. Vervolgens virusscanner en Office erop gedaan. Om er vervolgens achter te komen dat het geluid het niet doet dus ik alle soorten audio drivers geinstalleerd maar niks werkt. Eerst gewoon realtek ac/97 de nieuwste, nou die pakt ie niet want die laptop is veel te oud daarvoor toen vervolgens gezocht op vista realtek drivers en ook die pakt ie niet. Daarna op audio drivers specifiek voor het moederbord dat erin zit en die pakte die na 4 verschillende uiteindelijk wel maar het geluid werkt nog steeds niet. Als ik naar apperaatbeheer ga staat er onder besuring voor spelletjes en geluid wel een high definition audio apparaat geinstalleerd. Ik snap er geen bal meer van misschien komt het omdat het nu al super laat is maar ik wist geen andere oplossing dan dit forum weer eens te raadplegen. PS: D'r staat wel in apparaatbeheer dat de PCI flash geheugen nog niet is geinstalleerd met een geel uitroepteken. Maar volgens mij is dat een card reader. ALvast bedankt, Paul Moederbord: Toshiba satellite A110 OS: Vista 32-bit[/quote:5dd77ba671] Ik had precies hetzelfde probleem toen ik Windows 7 Pro installeerde. Op de computer stond ook "high definition audio apparaat" geïnstalleerd. Toen ik zocht op drivers moederbord (naam), zag ik dat meerdere mensen dat probleem hebben. Het betreft een wat ouder moederbord. Je kunt de drivers downloaden en pas installeren met aangepaste opties. Ik heb de sound driver geïnstalleerd vanaf de CD die bij het moederbord hoort. Ik ben naar de map gegaan waarin de drivers zich bevinden. De SD wilde niet opstarten. Toen ik de opties had aangepast, werden de drivers geïnstalleerd. Nu heb ik weer geluid. P.S. Op een computer van 2009 werkt de door Windows 7 geïnstalleerde High Definition Audio driver (die ook van Realtek is) wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...