Ga naar inhoud

Windows 7 Service Pack 1


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn laptop wil niet meer booten na installatie van SP1 (blijft zwart na windows bootscherm). Gelukkig vantevoren een image backup gemaakt, werkt nu dus weer zonder SP1. Mijn desktop wil niet updaten omdat er bepaalde onderdelen van windows zouden missen. Als oplossing wordt aangeraden win7 opnieuw te installeren. Het is weer fraai. :-)
Link naar reactie
[i:82cbd16ccf]Gerben vertelt eerder: Ik heb sp1 in virtualbox geprobeerd, werkt zonder problemen en ook de activatie (na sp1) lukte en blijft tot nu toe intact. [/i:82cbd16ccf] Had je wel eerst de "voorversie" van SP1 verwijderd zoals o.a. door mij aangegeven n.a.v. de link van The Dragon d.d. 22 febr. 10:57 am. Of is dat in een virtualbox niet nodig? Gisterenmiddag heb ik via update SP1 binnen gehaald en geïnstalleerd, hij maakt overigens automatisch eerst een herstelpunt, na een opstart geen problemen ook nu weer netjes opgestart.
Link naar reactie
Helemaal geweldig loopt de verwerking van SP1 dus niet overal. Op 1 systeem hier (7 Pro) geen afwijkingen geconstateerd (tot op heden...), op een ander systeem (7 Home Prem.) na de installatie wat foutmeldingen van een aantal (autostart) toepassingen (waaronder b.v. TomTom Home). Deze toepasssingen "konden niet worden gestart". Zo ook een audiodriver welke blijkbaar plotseling ruzie had met Windows. Na een tweetal reboots wist Windows weer zo ongeveer wat de bedoeling was...... :? Maar de "betrouwbaarheidsgeschiedenis" heeft wel even een deuk gekregen door deze capriolen op die machine. :( Los hiervan ook (zoals reeds gemeld in dit draadje) het bijzonder irritante feit dat SP1 ook maar even wat oudere, optionele updates meepakt. Deze had ik bewust weggelaten....
Link naar reactie
Op het Belgische Zita forum lees ik: [i:5fed659da2]Naast alle voor Windows 7 verschenen updates bevat het service pack ook client-side ondersteuning voor RemoteFX en Dynamic Memory, twee nieuwe virtualisatie features. [/i:5fed659da2] Na SP1 heb ik nog 1 update ontvangen nl.: [i:5fed659da2]KB2488113: Update voor Windows 7 voor x64-systemen Installatiedatum: ‎24-‎2-‎2011 11:22 Installatiestatus: voltooid Type update: optioneel Dit is een betrouwbaarheidsupdate. Met deze update wordt een aantal problemen met de prestaties en betrouwbaarheid van Windows opgelost. Het toepassen van deze update leidt tot betere prestaties en een snellere reactietijd in verschillende scenario's. Raadpleeg het Knowledge Base-artikel voor meer informatie. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten. Meer informatie: http://support.microsoft.com/kb/2488113 Help en ondersteuning: http://support.microsoft.com/[/i:5fed659da2]
Link naar reactie
[quote="The Dragon"][quote="bsa100"]ik vind het raar . gisteren de echte sp1 geïnstalleerd ging vlotjes . en nu al twee update,s naar binnen gehaald . ik merk wel dat het systeem wat sneller opstart en ook afsluit . maar van de rest ik weet het niet .[/quote] Welke updates kreeg je dan "binnen" :)[/quote] KB982670: Microsoft .NET Framework 4 Client Profile voor Windows 7 x64-systemen Installatiedatum: ‎23-‎2-‎2011 14:09 KB2484033: Update voor Windows 7 voor x64-systemen Installatiedatum: ‎23-‎2-‎2011 14:04
Link naar reactie
Wat betreft opstarten en afsluiten merk ik (met meerdere systemen) geen verschil tussen "er voor" en "er na". Opstarten duurt gem. zo bij benadering een seconde of 50, afsluiten ca. 5 a 10 seconden. Mijn oude XP bak start vele malen sneller....: ongeveer 20 seconden. Maar, to the point: Nou dacht ik dat een Servicepack tevens bedoeld is om allerhande tussentijds geconstateerde onjuistheden, tekortkomingen en dergelijke aan het besturingssysteem op te lossen. Des te teleurstellender is het om te merken dat er aan die slecht geprogrammeerde systray nog steeds niets gedaan is. Het was bagger en is dat nog steeds. Zie ook [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=207094&highlight=systray]dit draadje[/url]. Ik merk op meerdere (Win 7) systemen (ik weet er zo 4) dat het nog regelmatig gebeurt dat er "zomaar" (na een nieuwe Win sessie) een (of meerdere) ico'tje(s)ontbreekt/ontbreken. (Nee, deze staan dan ook niet "verborgen" onder het pijltje). Ook blijken in het Conf. scherm item "Systeemvakpictogrammen" picto's te ontbreken, of staan er verkeerde. Zo kun je daar een TomTom picto'tje aantreffen bij Java, een (Volume) luidsprekertje bij Windows Update en dat soort onzin. Op een van die systemen draait Security Essentials van Microsoft. Ook daar schitterde het picto'tje op een bepaald moment door afwezigheid. Kortom: was dat systeem op dat moment nou wel- of niet beschermd...? :o Ofwel bij Microsoft zit men te slapen, ofwel men is van mening dat het van ondergeschikt belang is, ofwel "de gemiddelde gebruiker" merkt het niet op....
Link naar reactie
Even een update over mijn "zwatre scherm" (Easynote MH35). Voor de derde keer geprobeerd SP1 te installeren. Krijg de melding via Windows Boot Manager: status: 0xc000000f info: The boot selection failed because a required device is inaccessible Opstarten via veilige modus geeft de melding: Fout bij configureren van Service Pack Wijzigingen ongedaan maken. Schakel de computer niet uit. Na het herstel start de computer wel op in de veilige modus, maar niet in de normale modus. Alles dus maar weer via de image teruggezet naar voor de installatie.
Link naar reactie
Uit te voeren stappen voordat u Windows 7 Service Pack 1 installeert via het Microsoft Downloadcentrum Als u Windows 7 SP1 wilt installeren via de website Microsoft Downloadcentrum, moet u enkele stappen uitvoeren voor een correcte installatie van het servicepack. Het KB-artikel 2505743 bevat enkele suggesties voor een optimale installatie van Windows 7 SP1 via de website Microsoft Downloadcentrum. http://support.microsoft.com/kb/2505743/nl Kijk hier eens.
Link naar reactie
Ik maak gebruik van Windows Update, dus daar ligt het niet aan. Voor wie het zelfde probleem heeft: Ik heb verder gezocht en kwam de volgende pagina's tegen: http://windows.microsoft.com/troubleshootwindows7sp1 met de doorverwijzing naar: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/What-is-the-System-Update-Readiness-Tool Ik heb volgens de aanwijzingen kb947821v10x86 hotfix voor Windows geïnstalleerd , firewall en virusscanner uitgeschakeld en SP1 opnieuw geïnstalleerd. Helaas blijft het probleem van niet willen opstarten zich voordoen. Zoals ik al eerder zei: de desktop en andere laptop (een nieuwe Acer) draaien als een zonnetje. Wie heeft nog een idee (behalve uit het raam gooien)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:eef9d1ce41="Heino Abrahams"]Op 1 desktop en twee laptops SP1 geplaatst. Bij één laptop wil Windows 7 niet meer opstarten: zwart scherm Tot twee keer toe teruggezet met image en weer opnieuw geprobeerd. Iedere keer hetzelfde probleem. (Packard Bell Easynote MH35)[/quote:eef9d1ce41] Opmerkelijk: heb SP1 op twee PC's en een oude laptop (Asus type A6U, juni 2005) geinstalleerd. De twee PC's hadden er geen probleem mee. De A6U (voorzien van 2 GB geheugen en een behoorlijke harde schijf) gaf na installatie van SP1 via Windows Updates als enige een (bijna) zwart scherm maar kon wel draadloos worden benaderd vanaf een andere PC (werd dus herkend) en opstarten in safemode ging ook. Mijn vermoeden was dat de grafische chip van de A6U, een SiS M760GX het probleem was. Die chip is eigenlijk niet geschikt voor Win 7 maar draaide tot nu toe uitstekend onder Windows 7 met de laatste XP-drivers van Sis want drivers voor Windows 7 zijn voor deze chip niet bij SiS beschikbaar. Mijn veronderstelling klopte want nadat ik met systeemherstel SP1 ongedaan had gemaakt en vervolgens de SiS-driver had gedeinstalleerd (je krijgt dan een eenvoudige VGA-adapter van Microsoft ervoor in de plaats) kon ik SP1 wel probleemloos installeren. Natuurlijk toen nog maar eens geprobeerd om de SiS-driver onder SP1 weer te installeren en ja, wat bij de installatie van Windows 7 destijds wel lukte, zoals de Upgrade Advisor toen al had aangegeven, dat lukte nu niet meer (zwart scherm). SP1 zelf leverde niets mooiers of beters op voor deze laptop. De eenvoudige VGA-adapter kon onder SP1 ook de resolutie, die ik gewend was, aan maar bleek verder alleen maar nadelen te hebben. Direct X diagnostics gaf aan dat Direct Draw en nog wat andere zaken niet meer beschikbaar waren bij de eenvoudige VGA adapter. Dat betekende onder meer dat Google Earth alleen nog in een een trage open GL mode kon draaien. Het druppeltje dat mijn ergernis-emmer deed overlopen was, dat bij aansluiting op mijn TV, de laptop een beeld produceerde dat niet op het TV scherm paste hetgeen ook met correcties op de TV niet te verhelpen was. Dus met systeemherstel maar weer terug naar de situatie voor SP1 en de XP-Sisdriver weer teruggezet. Resultaat: Direct X Diagnostics gaf aan dat alles weer beschikbaar was en het beeld op mijn TV was ook weer dik in orde. Conclusie: SP1 (in mijn geval slechts 64 MB groot omdat ik in het verleden alle updates, op een enkele na, trouw heb binnengehaald) doet "iets" (ik zou niet weten wat) met graphic adapters wat het beeld op mijn laptop verpest maar biedt verder voor de eenvoudige gebruiker niet merkbare en dus "Microzachte" verbeteringen. Moraal van dit verhaal: niet elke verandering is een verbetering maar dat wist iedereen natuurlijk al. Karel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...