Ga naar inhoud

Al die accounts voor één gebruiker


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij het installeren van de printer kon een programaatje niet geínstalleerd worden omdat "dit programma alleen op beheerdersniveau kan worden geïnstalleerd". Aldus de computer. De printer zelf is prima geinstalleerd. Hoe kan je ervoor zorgen dat je automatisch na het opstarten in beheerdersniveau zit, zodat je alles zelf kunt aanpassen? Er zitten nu 5 accounts in (beheerder, iedereen, administrator, je eigen inlognaam en nog één). Ik had begrepen dat beheerder en administrator dezelfde rechten hebben. Of zit hier toch verschil in?
Link naar reactie
een kleintje, de administator (waar je waarschijnlijk zelf niet in kan), heeft speciale "super" machten XD. de beheerder heeft geen speciale machten, maar kan meer dan de andere account, uitgezonderd van de administrator. je kunt via je configuratiescherm iedereen "administator" maken en dus kan iedereen installeren. en na de installtie zet je hem weer terug als gewone gebruiker en klaar is kees (in dit geval wendyweb :P) :P
Link naar reactie
Allereerst bedankt voor jullie antwoord Hans60 en connections. Ah, admin is bij Win7 hetzelfde als root bij Unix. Da's duidelijk. (Grijze massa begint op te spelen :wink: Wat vergeet 'men' toch weer snel). Ik ga deze persoon zeker niet teveel rechten geven aan zijn account, hij heeft pas een jaar pc-ervaring. En voor het installeren van een programma de adminrechten aan zijn account geven kan wel, maar deze persoon woont ergens anders, en hij moet het zelf kunnen. Ik heb een printer bij hem geïnstalleerd, en bij het installeren heeft hij aangevinkt absoluut het programma ´foto´s bewerken´ te willen installeren (stond ook op deze installatiecd). De printer is wel geinstalleerd. Echter, dit was alleen mogelijk voor iemand met beheerdersrechten. Vandaar dat ik naar zijn rechten ging kijken. Omdat ik niet continue bij hem aanwezig kan zijn, zou hij toch gewoon zo´n ("Magix-like") programmaatje moeten kunnen installeren? Stel... ik geef zijn account "lezen" en "schrijven" rechten. Ga ik dan te ver? Krijgt hij dan al teveel rechten?
Link naar reactie
ik neem aan dat die ander windows 7 heeft. daar baseer ik nu mijn antwoord op: ga gewoon naar je accountbeheer. geef dat account administrator rechten. installeer het programma. ga weer terug naar accountbeheer. zet het weer terug. dan kun je het installeren. en anders doe als administrator uitvoeren. je krijgt dan waarschijnlijk een schermpje met de administrators en waar je een wachtwoord moet invoeren. selecteer het administrator account en vul het wachtwoord daarvan in en dan moet hij het ook doen. let op: hij doet dit eenmalig, dus bv alleen voor installeren of voor 1 keer uitvoeren. dus als je het programma hebt afgesloten, zal hij er weer om vragen...
Link naar reactie
Ik denk ook zoals connections uitlegt, ingelogd met als Standaardgebruiker programma's te installeren via de rechter muisknop optie Uitvoeren als administrator, beter is dan dagelijks ingelogd te zijn ingelogd als administrator. Meer info daarover staat onder andere op de site van SchoonePC http://www.schoonepc.nl/windows7/gebruikersaccounts_windows7_afstellen.html
Link naar reactie
Ik begrijp het heren, dankzij deze duidelijke uitleg. Dank. Ik zal toch naar zijn woning moeten afreizen als hij de melding krijgt met beheersrechten een programma niet te kunnen installeren. Deze persoon is zo nieuw in deze materie dat ik hem het principe van admin activeren en deactiveren niet kan uitleggen. Het is veiliger het zo te laten. Nogmaals dank.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...