Ga naar inhoud

Bestanden terughalen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb rond 2 - 4 December een adobe premiere project aangemaakt. Ik heb de hele montage kort geleden weggegooid aangezien het niet meer nodig bleek te zijn. Nu schijnt het wel nodig te zijn. Ik heb gehoord van programma's die bestanden kunnen terughalen. Ik heb al rondgekeken op google en er zit wel freeware tussen maar ik vertrouw de sites niet helemaal. Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt. Gr Virginia P.S Ik heb wel hetzelfde ruw materiaal nog. dus het enigste wat ik nodig heb is het project.
Link naar reactie
http://recuva.com staat bekend als goed - probeer het even? ps: Het principe is: het programma downloaden en het installeren op een ànder medium dan je verloren data staan. Vb. op een diskette, andere partietie/schijf of CDrom. GEBRUIK ONDERTUSSEN DE BETROFFEN SCHIJF/PARTITIE ZO WEINIG MOGELIJK! Al wat je ermee doet kan verwijderde bestanden overschrijven! o ja: de bestanden die je herstelt ook niet naar de betroffen schijf laten terugzetten, maar ook weer naar een ander schijf/partitie/medium
Link naar reactie
[quote:d7e8ff317e="Yviana"]oke alvast bedankt dan ga ik dat proberen! Dus als ik het goed begrijp moet ik het op een ander medium installeren dan op de schijf waar het bestand op stond.. maar ik mag dan wel het bestand dat ik terug wil op dezelfde schijf zetten als waar de software is geïnstalleerd?[/quote:d7e8ff317e]Uiteindelijk wel. Zolang je dat bestand niet terug hebt, bestaat het risico dat het bestand dat je terug wilt hebben, definitief kwijt kan raken, als het er nog zou zijn. Zover ik weet is het vaak wel zo dat een verwijderd bestand vaak vrij eenvoudig terug gevonden kan worden. En als dat niet meer kan, dan ben je gewoon te laat. Volgende keer gewoon backuppen, dat kan veel problemen voorkomen.
Link naar reactie
het programma was eenvoudig te gebruiken alleen helaas heb ik het bestand niet terug kunnen vinden. Nu moet ik ook zeggen dat bepaald ruw materiaal dat ik verwijderd heb van gister er ook niet tussen stond. Die had ik ook niet nodig maar het hoeft dus niet zo te zijn dat ik te laat was. Ik ga het nu maar opnieuw monteren. Bedankt voor u tijd.
Link naar reactie
Als je iets verwijdert van je harde schijf, wordt die ruimte door windows gezien als leeg. Maar dat is het dan nog niet. De bytes staan er gewoon nog, maar die worden gewoon overschreven als er iets anders op die plek word opgeslagen. Daarom kan een programma de bestanden gewoon nog lezen als het nog niet overschreven is. Maar er zijn ook programma's om als je iets verwijdert, die bytes meteen te overschrijven met niets, dus is de waarde uit(0). Kan dus dat je zo'n programma gebruikt, dan kun je het niet meer terughalen. gr.
Link naar reactie
alvast 1 woord: oeps. ik dacht, laat ik uitleggen hoe dit kunt aanpakken vanuit hoe ik het een keer gedaan heb, hoeft het niet XD maarja, nu de oplossing : TestDisk. hiermee kun je dat terugkrijgen die je verwijdert hebt enzo. om dit te downloaden, ga naar: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download klik bij "TestDisk & PhotoRec 6.11.3 (6 May 2009), Data Recovery" op windows en download het programma'tje. pak het rar bestandje uit met winrar of 7zip of zoiets dergelijks. als je dat gedaan hebt, ga je in de map van testdisk. hier zie je veel 'bestanden' staan. klik op niets, die zullen het niet doen :P ga in de map win. voer nu het bestand testdisk_win uit als administrator in windows 7 of in andere versies, voer hem uit in een administrator account (dit is belangrijk). in het eerste scherm klik je op create (doe dit met enter, netzoals de rest, je muis heeft geen nut, alleen enter en de pijltjes toetsen). selecteer je harde schijf waar het bestand op heeft gestaan en klik op enter (kijk of onderin het balkje op proceed staat, je kunt kijken naar het geheugen van de schijf, want er staan geen namen bij :P) selecteer nu intel en druk op enter. doe na dat scherm analyse. als je dat gedaan hebt doe je quick search. nu gaat hij op zoek naar je data die er ooit een keer op hebben gestaan (en ik zeg met opzet ooit, want hij vind dingen die je op de eerste boot van je pc hebt geinstalleerd terug). na een tijdje zie je een aantal keuzes staan, aan partities. selecteer jouw partitie, achteraan staan partitie namen en klik dan 1 keer op het rechterpijltje, zodat er vooraan, voor hpfs een P komt te staan. klik daarna op enter. nu gaat het een hele tijd duren. hierna moet je weer je schijf selecteren op dezelfde manier en dan kun je c gebruiken om een bestand te kopieren en je moet daarna een plek kiezen om je bestand weer terug te zetten. als je het niet snapt zoek dan op de site in de link de how-to op, want het is heel veel opschrijf werk :). suc6!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...