Ga naar inhoud

Internet Explorer links openen steeds in te klein scherm


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een storend en vervelend probleem: Ik heb internet explorer 8 ingesteld om altijd in gemaximaliseerd scherm te openen. Dat werkt ook goed. Maar klik ik wat voor link dan ook aan, dan opent ie telkens weer in een ongeveer 80% scherm, met links en rechts het scherm gevuld, maar onderaan ongeveer 20% niet, dus het onderste deel moet ik steeds handmatig vergroten om een volledig scherm te krijgen. Was het vroeger zo, dat je bij handmatig vergroten, je daarna moest afsluiten via bestand>afsluiten, dan werd het de keer daarop gewoon in volledig scherm geopend. Die vlieger gaat niet meer op. Ik moet steeds weer opnieuw handmatig de pagina vergroten. Ik heb ook al bij map-opties gekeken, maar kan er geen instelling over vinden. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? En is er een oplossing voor? Ik werk met Windows 7 Ultimate, IE 8.
Link naar reactie
[quote:c601f72195="Rosturp"]Je geef niet aan [b:c601f72195]hoe[/b:c601f72195] je dat (te) kleine venster vergroot. Veelal lukt het met [i:c601f72195]slepen[/i:c601f72195] wel. Sluit eerst alle andere vensters. Zie: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1145038&highlight=#1145038[/quote:c601f72195] Heb net even de link (bedankt!) bekeken, maar ik vindt hier mijn oplossing nog niet. Ik vergroot de pagina's overigens door met de muis te slepen. Ik heb alles eerst afgesloten, en IE opnieuw geopend, en diverse links uitgetest. En blijf steeds tegen dat 80% geopende scherm aankijken.
Link naar reactie
Ik heb laatst nog iemand geholpen met dit (soms hardnekkige) "probleem". Stomgenoeg weet ik niet meer hoe, maar 't was inderdaad een combinatie van "op de gewenste grootte slepen" en vervolgens met "het kruisje" sluiten, maar dan in combinatie met een Ctrl [u:628445590d]en/of[/u:628445590d] Shift toets. De Internetcache wordt hiermee niet geleegd overigens, zoals in het draadje onder de link wordt gesteld, maar werken deed het wel. Kwestie dus van experimenteren met wat combinaties tijdens het sluiten van IE en op een of andere manier moet het dan weer kloppen....
Link naar reactie
[quote:b2f0ca667c="Hans1"]Hoi, Ik gebruik iemaximizer al jaren. Heel klein programma, maar werkt ozo goed. vista en win7 staat er niet bij maar werkt wel. Zelf draai ik vista 64 bit en ie 9 en gaat perfect. Hier kun je hem halen voor free ook dat nog succes. groetjes. http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Download.aspx[/quote:b2f0ca667c] Jofel, hardstikke bedankt, ik ga kijken of het werkt! :wink:
Link naar reactie
Nou kreeg ik vanmiddag via een bevriende collega de gouden tip: Dit was de oplossing: [b:60f68de4a5]extra>internetopties>algemeen>tabbladen>instellingen>hetvolgende doen als er een pop-up wordt gevonden[/b:60f68de4a5]: deze stond bij mij op [b:60f68de4a5]"pop-ups altijd in een nieuw venster openen" [/b:60f68de4a5]- in deze instelling had ik steeds het 80% scherm- Nu heb ik aangevinkt: [b:60f68de4a5]"pop-ups altijd in een nieuw tabblad openen"-[/b:60f68de4a5]Zie daar het probleem is opgelost! Jullie ook bedankt voor de reacties. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...