Ga naar inhoud

locale printer met Win7 bereiken via netwerk vanuit WIN XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had altijd aan mijn computer met WIN XP een HP 2200 laserprinter rechtstreeks hangen. Via mijn netwerk kon ik dan vanuit onze 2 andere WIN XP computers printen naar de printer die aan de XP xomputer hing Nu heb ik de computer waaraan de printer hing vervangen door een WIN 7 laptop die aan een docking station hangt (waaraan de printer dan nu verbonden is) Het printen vanuit die laptop gaat perfect Ik heb speciaal een user aangemaakt met wachtwoord om vanuit de XP computers in de WIN 7 computer te kunnen komen Ik kan echter vanuit het netwerk met de XP computers niet meer printen naar die printer De verkenner en het printer installatie programma ziet keurig de printer die aan de laptop hangt, maar weigert hem te installeren, omdat de verkeerde drivers aanwezig zijn. IK heb geprobeerd de XP drivers voor de HP laserprinter te installeren op de win 7 machine en dat weigert hij Ik heb ook geprobeerd de XP drivers te installeren op de XP machines en dat werkt wel, maar maakt verder niets uit Het zal wel iets stoms zijn, maar ik zie het niet Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
[quote:a280f3548b="Anjo"]Win 7 drivers installeren op XP machines. Omdat je printer nu aan 7 hangt wil ie ws alleen nog maar met de 7 driver aangestuurd worden. Je hebt wel op je laptop alles gedeeld? Dus ook printer en zo anders gaat t zo wie zo niet werken. En als je op je XP kijkt, staat printer wel online?? Suc6 Anjo[/quote:a280f3548b]Dat schijnt een v/d oplossingen tezijn. Overigens zijn printer was al gedeeld anders had hij hem niet in de verkenner kunnen zien..... zie Openingstopic van TS.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...