Ga naar inhoud

Geen mail meer te versturen


anoniem

Aanbevolen berichten

Een paar weken geleden heb ik m.b.v. Easy BCD mijn bootmanager kunnen repareren en werken alle systemen weer perfect, behalve Live mail, daar kan ik geen mail meer mee versturen. Ontvangen werkt wel. Ook internet functioneert goed. Er komt een SMTP error : 0x800ccc0e Via google geeft mij dit geen duidelijkheid. Wel komt sinds 2 weken, na de start altijd een melding :"C: users\gebruiker\Appdata\Local\speH102.dll , kan dit module niet vinden" Kan dit er iets mee te maken hebben? Mijn systeem is Windows 7 ultimate. Enig idee? b.v.d. K. Mol
Link naar reactie
Dank je wel voor de reactie. Voor het testen van de verbinding naar de server moet ik op de command prompt het commando : telnet smtpmailserver.domain.com 25 invoeren, waarbij mijn servernaam en domein opgegeven moet worden. Bij mij komt op dit commando echter steeds de boodschap dat het commando telnet niet als een intern, extern, programma of batchbestand wordt herkend. Is dit misschien omdat ik met Win7 werkt en dit commando alleen in XP wordt herkend? m.v.g. K. Mol
Link naar reactie
inderdaad, ik zie nu op een w7machine dat dat niet werkt. ik vond de link in de gauwigheid door te googlen met > 0x800ccc0e < en pakte zomaar een link waarin een oplossing werd gemeld. wellicht kan je zelf met dat gegeven even verder kijken.... en wat die dll betreft: daar vind ik afgezien van wat japans of chinees oid geen aanknopingspunten voor. dus is het verdacht! uptodate virusscanner loopt mee? al gescand met malwarebytes?
Link naar reactie
Ja, je hebt gelijk. Via start/configuratie/software heb ik telnet ingeschakeld. Nu kan ik wel telnet commando's uitgeven. Echter, als ik nu het commando : "telnet smtp.alice.nl 25" geef komt er telkens als antwoord: "Kan geen verbinding maken met host op poort 25, het maken van een verbinding is mislukt." Doe ik nog wat fout? b.v.d. K. Mol p.s. Mijn systeem is beveiligd met Mc Afee security center, is up to date en mijn PC is volledig gescand.
Link naar reactie
Ik zit bij Alice en wat mij opvalt is dat alleen mailtjes die ik via Alice verstuur niet worden verzonden en resulteren in de smpt error. Hiernaast heb ik ook nog een account voor Gmail en Hotmail. Mailtjes die ik via deze servers verstuurt gaan foutloos de deur uit. Ik heb de hele Alice account gewist en weer opnieuw ingevoerd, echter zonder resultaat. Wat kan dit toch zijn? m.v.g. K. Mol
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...