Ga naar inhoud

Laptop zonder toetsenbord/muis/usb-poorten benaderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lieden, Ik heb hier een laptop waarbij door een bug in de bios, het toetsenbord, de muis en de usb-poorten het niet meer doen. De CD-speler en cardbus doen het nog wel. Voor de cardbus is een driver nodig die onder windows niet is geinstalleerd. Als ik ubuntu vanaf de cd opstart en een pcmcia card met usb poorten er in stop kan ik via die usb poorten een muis er aan hangen. Nu de vraag, is er een methode of software waarmee ik remote connectie kan maken met windows xp, door alleen bestanden te plaatsen op de schijf via ubuntu. De software moet opstarten voordat er ingelogd is, want de laptop logt niet automatisch in. Vervolgens kan ik een bios update doen wat het probleem zou moeten verhelpen. Gegevens: Laptop van Acer (aspire 5100) Windows xp media center edition Amd Turion 64 processor Groeten, Corniël
Link naar reactie
Je kunt vanaf een andere pc, in hetzelfde neterk verbinding maken (remote desktop connection), maar ik weet niet of dat kan als er nog niet ingelogd is. Je kunt echter ubuntu vanaf cd opstarten. Dan kun je dus ook een ander besturingssysteem vanaf cd opstarten, en het Acer bios kan ook vanuit DOS geflasht worden! Hier staat hoe je een dos-opstart-cd maakt, speciaal voor dit doel. http://www.nu2.nu/bootcd/ Op ongeveer 1/3 van de pagina staat "Clean Bootable CD-Rom (for BIOS upgrade)" Zoals je ziet kun je de flashutility automatisch laten starten. Als je niet thuis bent in DOS en het niet duidelijk is hoe je dit aanpakt, meld het dan maar. Vertel er dan bij welke flashversie je gaat gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...