Ga naar inhoud

Verbinding plotseling weg. Oorzaak?


anoniem

Aanbevolen berichten

----- Edit: 16/01/11 Moderator: misschien is de locatie van dit draadje wat ongelukkig. Verplaatsen naar "Internet"....? ----- Situatie: Win7 Pro PC (LAN) + Win7 Home Prem. laptop (WLAN) via Cisco Linksys router en Cisco kabelmodem (UPC) met de buitenwereld verbonden. Tot nu toe geen vreemde dingen meegemaakt met deze configuratie, maar plotseling was de verbinding foetsie (hetgeen ook in de systray zichbaar was). Op 't kabelmodem brandden echter alle LED'tjes keurig: Power, Upstream, Downstream, Internet, Link. Toch maar even de hele boel gereset (herstart), waarna alles weer normaal was. Toch zit me dit niet lekker, vandaar de vraag: Weet iemand van jullie waar ik dit moet zoeken? Modem, Router, iets anders? Een handige hulp hierbij zou de melding vanuit het Windows systeemlogboek kunnen zijn. Deze was bij beide systemen gelijk: [i:e306372cdb]Logboeknaam: System Bron: Microsoft-Windows-DNS-Client Datum: 30-11-10 18:39:10 Gebeurtenis-id:1014 Taakcategorie: Geen Niveau: Waarschuwing Trefwoorden: Gebruiker: NETWORK SERVICE Computer: Gebruiker-PC Beschrijving: In de naamomzetting voor de naam dns.msftncsi.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.[/i:e306372cdb]
Link naar reactie
Inmiddels heb ik even alle beschikbare registers open getrokken, omdat ik toch wat betreft de "schuldvraag" toch weer bij het 4 weken geleden vervangen modem uitkwam. Het betreft modems welke in september voor het eerst uitgeleverd zijn (door UPC). Men is er in deze tijd achter gekomen dat er een firmware "foutje" in zou zitten, waardoor het ding het incidenteel af laat weten en is al druk bezig met deze modems te updaten. Vervelend, maar 't is niet anders. Hopelijk is dit snel verholpen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
"Volgens zeggen" zou UPC inmiddels van al deze modems (Linksys EPC3212) de firmware zijn vervangen. Echter.....: vandaag viel opnieuw de verbinding weg, dit ondanks een correcte status van alle LED'jes.... :o Even een reset door de spanning er even af te halen en 't werkt weer, maar vervelend is het wel. Ik heb dat ding inmiddels vanaf begin november en is het de derde keer. Gemiddeld dus ca. 1x / 4 weken is het "raak". Gelukkig niet veel, maar toch.... Verder voldoet dat ding prima. Iemand een idee (een UPC klantje met deze modem wellicht?) wat hier aan de hand kan zijn?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...