anoniem Geplaatst: 30 november 2010 Delen Geplaatst: 30 november 2010 ----- Edit: 16/01/11 Moderator: misschien is de locatie van dit draadje wat ongelukkig. Verplaatsen naar "Internet"....? ----- Situatie: Win7 Pro PC (LAN) + Win7 Home Prem. laptop (WLAN) via Cisco Linksys router en Cisco kabelmodem (UPC) met de buitenwereld verbonden. Tot nu toe geen vreemde dingen meegemaakt met deze configuratie, maar plotseling was de verbinding foetsie (hetgeen ook in de systray zichbaar was). Op 't kabelmodem brandden echter alle LED'tjes keurig: Power, Upstream, Downstream, Internet, Link. Toch maar even de hele boel gereset (herstart), waarna alles weer normaal was. Toch zit me dit niet lekker, vandaar de vraag: Weet iemand van jullie waar ik dit moet zoeken? Modem, Router, iets anders? Een handige hulp hierbij zou de melding vanuit het Windows systeemlogboek kunnen zijn. Deze was bij beide systemen gelijk: [i:e306372cdb]Logboeknaam: System Bron: Microsoft-Windows-DNS-Client Datum: 30-11-10 18:39:10 Gebeurtenis-id:1014 Taakcategorie: Geen Niveau: Waarschuwing Trefwoorden: Gebruiker: NETWORK SERVICE Computer: Gebruiker-PC Beschrijving: In de naamomzetting voor de naam dns.msftncsi.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.[/i:e306372cdb] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 Inmiddels heb ik even alle beschikbare registers open getrokken, omdat ik toch wat betreft de "schuldvraag" toch weer bij het 4 weken geleden vervangen modem uitkwam. Het betreft modems welke in september voor het eerst uitgeleverd zijn (door UPC). Men is er in deze tijd achter gekomen dat er een firmware "foutje" in zou zitten, waardoor het ding het incidenteel af laat weten en is al druk bezig met deze modems te updaten. Vervelend, maar 't is niet anders. Hopelijk is dit snel verholpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 "Volgens zeggen" zou UPC inmiddels van al deze modems (Linksys EPC3212) de firmware zijn vervangen. Echter.....: vandaag viel opnieuw de verbinding weg, dit ondanks een correcte status van alle LED'jes.... :o Even een reset door de spanning er even af te halen en 't werkt weer, maar vervelend is het wel. Ik heb dat ding inmiddels vanaf begin november en is het de derde keer. Gemiddeld dus ca. 1x / 4 weken is het "raak". Gelukkig niet veel, maar toch.... Verder voldoet dat ding prima. Iemand een idee (een UPC klantje met deze modem wellicht?) wat hier aan de hand kan zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Ik heb een linksys 160 N staan. Ding geregistreerd op linksyssite. In router aangegeven dat ie automatisch updates van fabrikant moet snoepen, werkt goed. Suc6 Anjo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 [quote:f6aa8a1d6e="Anjo"]Ik heb een linksys 160 N staan. Ding geregistreerd op linksyssite. In router aangegeven dat ie automatisch updates van fabrikant moet snoepen, werkt goed. Suc6 Anjo[/quote:f6aa8a1d6e] Het betreft hier een kabel[u:f6aa8a1d6e]modem[/u:f6aa8a1d6e] (in bruikleen van de ISP)..... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Ook kabelmodems kunnen toch nieuwe firmware accepteren?? Kijk eens op Linksys site of er een nieuwe versie is Suc6 Anjo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 [quote:f402446dd8="Anjo"]Ook kabelmodems kunnen toch nieuwe firmware accepteren?? Kijk eens op Linksys site of er een nieuwe versie is Suc6 Anjo[/quote:f402446dd8] Dat ding heeft de laatste firmware; wordt geheel en al verzorgd door de ISP.... :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen