Ga naar inhoud

ik krijg vista niet meer geinstalleerd vanaf hersteldiscs


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een sony vaio laptop met Vista. Door een fout heb ik per ongeluk de herstelpartitie verwijderd, en nu lukt het me niet meer om de computer helemaal op te schonen met de hersteldisks die ik nog wel heb. Als ik in Vaio complete systeem herstel aanklik, zegt hij dat ik de herstelschijven in de speler moet doen en de computer op nieuw moet starten, maar er gebeurt helemaal niets. Drive C formatteren gaat ook niet, kortom: het lijkt of ik voorgoed vastzit aan een slecht lopende Vista, die ik niet meer kan her-installeren. Of is er toch nog een oplossing? ter aanvulling: ik heb deze fout al een jaar geleden gemaakt, maar nu pas ontdekt. ik wilde namelijk een volledig systeemherstel doen, omdat mijn systeem niet meer flexibel loopt, niets dan vervelende kleine ergernissen, en dat wil ik oplossen om met een schone computer te beginnen. Vorig jaar heeft er kort een Windows 7 (naar later bleek, geen legale! daarom heb ik 'm verwijderd, en de disc geformatteerd en met de herstelschijven Vista hersteld, maar helaas toen dus ook de partitie gewist)
Link naar reactie
[quote:e1cb30ee31="bsa100"]Door een fout heb ik per ongeluk de herstelpartitie verwijderd. dan moet je eerst die partitie zien terug te halen . met een recovery progg of met een live cd .[/quote:e1cb30ee31] ja, heel mooi, bedankt voor uw reactie, maar heeft u misschien een korte nadere uitleg? ik ben niet thuis in deze zaken. is zo'n progg waarover u het heeft ergens te vinden/downloaden, of is het al op de computer aanwezig?
Link naar reactie
[quote:0030a2e49f="Pceetje"]Reuzetip, gooi daar als de bliksem Windows Seven op, het is een mooi moment om over te gaan op dit soepel draaiend OS, dat Vista naar de prullenmand verwijst en de eeuwige jachtvelden. Een legale Seven dan deze keer.[/quote:0030a2e49f] Daar wil ik best aan, zij het dat ik erg sceptisch ben wat betreft Microsoft. Zometeen koop ik Windows 7, en wie weet start deze dan ook niet. Of is dat uitgesloten? Bij Windows sta je vaker voor verrassingen...
Link naar reactie
[quote:4e10f88024="bsa100"][quote:4e10f88024="kwatanabe"][quote:4e10f88024="bsa100"]Bij Windows sta je vaker voor verrassingen... tja je kan er wat mee of niet . formatteer de gehele disk . en installeer dan je favorieten progg .[/quote:4e10f88024] was dat maar waar: de disc formatteren gaat namelijk niet! om maar eens een verrassing te noemen....[/quote:4e10f88024] waarom niet[/quote:4e10f88024] Als ik dat wist... Mijn enige manier is via volledig systeemherstel, met het Vaio programma Vaio Herstelcentrum, en laat het nu net dit programma zijn wat niets meer doet. Ik heb werkelijk alles wat maar mogelijk is geprobeerd, ik kom niet meer in een herstelprogramma meer terecht. Steeds als ik het moment supreme bereik , dan kom ik weer terecht bij het Vaio Herstelcentrum een vicieuze circel dus, want dat programma doet helemaal niets meer. En mijn computer zit helemaal vast aan deze Vaio-optie. Echt, ik ben al een week aan de gang met dit, en alles wat ik probeer, komt steeds weer terecht bij het nietwerkende Vaio Herstelcentrum, om moedeloos van te worden! :?
Link naar reactie
[quote:209c64ab88="Tirm"]Retail neem ik aan, je moet helemaal vanaf 0 beginnen. Alle partities weggooien, nieuwe partitie voor W7 aanmaken (50GB?) en de rest komt later wel via schijfbeheer.[/quote:209c64ab88] Dank voor uw tip, ik ga er binnenkort voor zitten, ik heb al een W7 Ultimate (retail)besteld. Moet ik me alleen nog gaan verdiepen in het maken van partities!
Link naar reactie
Houd ook de Vaiodisks in de buurt, daar zullen de specifieke drivers opstaan. Mocht je die niet hebben brand dan eerst even een cd , de drivers staan gegarandeerd ergens op je HDD Qua aanmaken partities, als je mbv de ultimate je schijf compleet formateerd kun je daarna aangeven of je 1 of meerdere partities wilt aanmaken. Anders helpen we je wel verder. Leesvoer :http://schoonepc.nl/windows7.html suc6 Anjo
Link naar reactie
[quote:1a3cb333cb="Anjo"]Houd ook de Vaiodisks in de buurt, daar zullen de specifieke drivers opstaan. Mocht je die niet hebben brand dan eerst even een cd , de drivers staan gegarandeerd ergens op je HDD Qua aanmaken partities, als je mbv de ultimate je schijf compleet formateerd kun je daarna aangeven of je 1 of meerdere partities wilt aanmaken. Anders helpen we je wel verder. Leesvoer :http://schoonepc.nl/windows7.html suc6 Anjo[/quote:1a3cb333cb] Heel fijn zeg, ik ben erg verheugd op jullie behulpzaamheid. Zodra ik aan de slag ga, laat ik weer van me horen. Tof!
Link naar reactie
kwatanabe, er heeft nog niemand je geadviseerd om te checken of jouw laptop wel geschikt is voor W7. Dat heeft te maken met je hardware, b.v. je processor, je geheugen en ook een al wat oudere inktjet printer die het straks onder W7 niet meer doet omdat er geen dll bestand voor beschikbaar is. Je laptop kun je testen via http://pchulptips.nl/kb/entry/315/ en je overige hardware even controleren op de site van de leverancier(s). Succes.
Link naar reactie
[quote:3cca124671="gertcor"]kwatanabe, er heeft nog niemand je geadviseerd om te checken of jouw laptop wel geschikt is voor W7. Dat heeft te maken met je hardware, b.v. je processor, je geheugen en ook een al wat oudere inktjet printer die het straks onder W7 niet meer doet omdat er geen dll bestand voor beschikbaar is. Je laptop kun je testen via http://pchulptips.nl/kb/entry/315/ en je overige hardware even controleren op de site van de leverancier(s). Succes.[/quote:3cca124671] Dank voor je bezorgdheid! Ik heb enkele dagen geleden al een check gedaan met de Windows 7 Upgrade advisor. Volgens deze test zou alles in orde zijn. De meeste neven-apparatuur die ik heb zijn overigens niet oud, evenals de laptop zelf, die is nu bijna 3 jaar oud. Het is, om precies te zijn de Sony Vaio VGN-AR71S - 2.50 GHz / 4 GB Go DDR2 SDRAM / 500 GB/ NVIDIA GeForce 8600M GT GPU
Link naar reactie
Nu heb ik dan eindelijk W7 legaal op mijn laptop geinstalleerd, en zoals ik al had zien aankomen, weet ik niet wat ik nu moet doen met mijn keurig van te voren gemaakte back-up. De meeste programma's doen helemaal niets meer, en bestanden van bijvoorbeeld MSOffice krijg ik niet meer geopend, mijn MS office bestanden staan er wel allemaal , maar begrijp er helemaal niets van hoe die nu weer aan de praat te krijgen. Ze kunnen het allemaal prachtig vertellen: back-up maken is belangrijk, maar daarna... niks doet het nog. Ook zijn er programma's die zeggen dat ik mijn licentiesleutel al op een andere computer in gebruik heb. Nee, dat gaat lekker zo. Is er iemand die mij goede raad kan geven? Ik begrijp er werkelijk geen snars meer van.
Link naar reactie
Wat bedoel je precies met de meeste programma's doen niets meer? Alle programma's incl. Ms Office moet je weer opnieuw installeren na een schone installatie. Dan zal alles wel moeten werken. Hopelijk heb je nog wel en MS Office cd liggen bijvoorbeeld om dit te installeren. Anders zou je die ook moeten aanschaffen. Wat licentie sleutel betreft heb je dan het zelfde programma op meerdere computers staan. Om eventueel kosten te besparen voor een nieuw office pakket zou je kunnen denken om het gratis office pakket Open Office te downloaden en te installeren. Hiermee kan je prima Office bestanden zoals Word, Excel enz. mee openen.
Link naar reactie
Je moet ook MS office opnieuw instaleren om bestanden op een andere locatie te openen. een echte schijf-backup wordt in zijn geheel teruggezet als je bv via een backupprogramma vanaf een CD start en zegt : zet backup terug. Maar dan zou je ook je Vista terug zetten en je vertelde dat dat niet ging. Als je geen versie hebt van MS office , maar nog wel ergens een licentienummer daarvan kun je een versie downloaden en instaleren met je oude licentie. Als je dit niet hebt/kunt is ms Open Office een optie , dat is geheel gratis en kan overweg met MS bestanden. Ik weet niet waar je woont, mocht dat in de buurt van Hoorn zijn, PB me even , kijken we of we niet bij elkaar kunnen komen zodat ik je kan helpen Suc6 Anjo
Link naar reactie
[quote:7f36872be4="Anjo"]Je moet ook MS office opnieuw instaleren om bestanden op een andere locatie te openen. een echte schijf-backup wordt in zijn geheel teruggezet als je bv via een backupprogramma vanaf een CD start en zegt : zet backup terug. Maar dan zou je ook je Vista terug zetten en je vertelde dat dat niet ging. Als je geen versie hebt van MS office , maar nog wel ergens een licentienummer daarvan kun je een versie downloaden en instaleren met je oude licentie. Als je dit niet hebt/kunt is ms Open Office een optie , dat is geheel gratis en kan overweg met MS bestanden. Ik weet niet waar je woont, mocht dat in de buurt van Hoorn zijn, PB me even , kijken we of we niet bij elkaar kunnen komen zodat ik je kan helpen Suc6 Anjo[/quote:7f36872be4] Hallo Anjo, hartelijk dank voor je aanbod om te komen helpen, echt geweldig. Maar ik zit in Nijmegen, dus dat is wel een eindje weg.Nietemin heb ik gemerkt, dat ik in het verleden altijd de fout maakte dat wanneer ik een programma via het internet downloade, ik vergat om de files te installeren, en altijd direct installeerde zonder files. Dus veel drivers van programma's had ik niet meer, en sommigen zijn ook niet meer te vinden. Ik heb onlangs een nieuwe MS Office aangeschaft, en deze heb ik via nieuwe installatie weer aan de praat gekregen. Ik heb office vooral gekocht omdat outlook er bij zit. Ik vindt het echt een drama, dat Microsoft werd gedwongen om te stoppen met het leveren van outlook express bij de besturingssoftware. Nu moet iedereen gaan lopen leuren om een fatsoenlijk emailprogramma te vinden, en ik kom tot de conclusie dat die er maar weinig zijn. Vooral die programma's met veel toeters en bellen komen mij de neus uit. Al met al geloof ik dat ik er redelijk uit kom met mijn nieuwe W7. Een minpuntje is nog wel, dat sommige van mijn oude apparaten niet meer worden herkend, bijvoorbeeld de ingebouwde webcam , die doet helemaal niets meer, en wordt ook niet gevonden door het systeem. Erg merkwaardig. In het begin werd de videokaart ook niet gevonden, maar dat heb ik via een nieuwe installatie via internet weer kunnen oplossen, echter voor de motion eye webcam van Sony is geen oplossing te vinden. Maar goed, daar kom ik ook wel weer overheen! Nogmaals dank aan iedereen die mij van goede tips heeft voorzien! Als jullie het niet erg vinden, kom ik weer terug als ik weer in de "penarie" zit! :wink: :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...