Ga naar inhoud

Bestandnaam is te lang, maar niet altijd


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kopieer regelmatig al mijn foto's van de interne harde schijf naar een externe harde schijf als een soort van back-up. Tot op heden gaat dat goed, maar vandaag kreeg ik ineens een paar keer de melding: "Kan DSC_9798 niet kopiëren. Het pad is te lang." Ik weet dat een bestandsnaam maximaal ca. 255 tekens mag bevatten, maar het gekke is, de andere foto's (met een min of meer gelijksoortige naam) kopieert ie wel gewoon en net deze ene (en een paar andere) niet. Ik heb al geprobeerd om hem te verplaatsten in plaats van te kopiëren, maar ook dat mocht niet baten. Ook heb ik geprobeerd om het te kopiëren naar een aantal mapjes "hoger" ook dat mocht niet baten. Ik heb het originele bestand al een kortere naam gegeven, maar ook dat lukte niet. Mijn gegevens: Windows XP, Home Editition, Versie 2002, Service Pack 3 Externe HD: Western Digital, 500GB, met aparte stroomvoorziening. Wie weet wat het kan zijn? Alvast hartelijk bedankt!
Link naar reactie
Hoi derkdejong, Ik heb vandaag de computer aangezet, en de externe harde-schijf hing er nog aan. Ik kreeg een of andere melding over het controleren van consistentie van deze schijf. Dat heb ik de computer laten doen. Daarna kon ik gewoon de foto's kopiëren. Ik weet niet waar het nu aan lag, maar het werkt weer.... Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...