Ga naar inhoud

Het systeem is hersteld van een ernstige fout


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen. Een paar dagen terug liep mijn computer steeds vast en sloot uit zichzelf af. Daarna stond mn computer al vast bij het aanmelden van de gebruiker. Na een paar keer opnieuw proberen deed ie t weer, maar kwam er een melding met daarin: Het systeem is hersteld van een ernstige fout. Ik heb toen het rapport naar Microsoft gestuurd. Bovendien gebeurde het soms dat de taakbalk veranderde naar een verouderde versie van Windows. (ik heb nu xp) In de dagen daarna sloot de computer soms weer uit zichzelf af. En daarnet ook 2 keer achter elkaar. En steeds kwam weer de melding van de ernstige fout. Wat is er aan de hand, en wat kan ik eraan doen? Groeten
Link naar reactie
Kijk al eerst eens bij je Logboeken (start - uitvoeren- intypen [color=darkred:aa264d2ea3]eventvwr.msc /s[/color:aa264d2ea3] en enteren en kijk daar vooral bij Systeeem en Toepassing welke foutmeldingen er steeds terugkomen. Vermeld het nummer en de bron ervan. Klik op dit foutnummer en copy/paste de omschrijving hier ook even. PS: krijg je BSOD's (blauwe foutmeldingen) of heb je dit uitgeschakeld?
Link naar reactie
Foutmeldingen Toepassing: Bron: Application Error Vastgelopen toepassing: svchost.exe, versie: 5.1.2600.5512, vastgelopen module: ntdll.dll, versie: 5.1.2600.5755, vastgelopen op: 0x00023845. Bron: Application Error Windows heeft geen toegang tot bestand C:\Program Files\Java\jre6\bin\client\classes.jsa vanwege een van de volgende redenen: Er is een probleem met de netwerkverbinding, met de schijf waarop het bestand is opgeslagen, met de opslagstuurprogramma's op deze computer, of de schijf ontbreekt. Windows heeft programma classes.jsa afgesloten vanwege deze fout. Programma: classes.jsa Bestand: C:\Program Files\Java\jre6\bin\client\classes.jsa De foutwaarde wordt weergegeven in de sectie Extra gegevens. Gebruikersactie 1. Open het bestand opnieuw. Dit is mogelijk een tijdelijk probleem dat vanzelf wordt opgelost als het programma opnieuw wordt uitgevoerd. 2. Als er nog steeds geen toegang tot het bestand is en - het bestand bevindt zich in het netwerk, dient de netwerkbeheerder te controleren dat er geen probleem met het netwerk is en dat een verbinding met de server kan worden gemaakt. - het bestand bevindt zich op een verwisselbare schijf, zoals een diskette of cd-rom, dient u te controleren dat deze schijf correct in het schijfstation is geplaatst. 3. Controleer en repareer het bestandssysteem via CHKDSK. Klik hiervoor op Start, Uitvoeren en typ CMD. Klik OK en typ CHKDSK /F op de opdrachtprompt. Druk vervolgens op ENTER. 4. Als het probleem blijft bestaan, dient u het bestand opnieuw op de computer te zetten vanaf een back-upmedium. 5. Bepaal of andere bestanden op dezelfde schijf kunnen worden geopend. Als dit niet zo is, is de schijf beschadigd. Als het een vaste schijf is, dient u contact op te nemen met de netwerkbeheerder of hardwareleverancier voor ondersteuning. Extra gegevens Foutwaarde: C000009C Type schijf: 3 Bron: Application Error Vastgelopen toepassing: svchost.exe, versie: 5.1.2600.5512, vastgelopen module: wuaueng.dll, versie: 7.4.7600.226, vastgelopen op: 0x00094ffe. Bron: Application Error Windows heeft geen toegang tot bestand C:\WINDOWS\system32\wuaueng.dll vanwege een van de volgende redenen: Er is een probleem met de netwerkverbinding, met de schijf waarop het bestand is opgeslagen, met de opslagstuurprogramma's op deze computer, of de schijf ontbreekt. Windows heeft programma Windows Update Agent afgesloten vanwege deze fout. Programma: Windows Update Agent Bestand: C:\WINDOWS\system32\wuaueng.dll De foutwaarde wordt weergegeven in de sectie Extra gegevens. Gebruikersactie 1. Open het bestand opnieuw. Dit is mogelijk een tijdelijk probleem dat vanzelf wordt opgelost als het programma opnieuw wordt uitgevoerd. 2. Als er nog steeds geen toegang tot het bestand is en - het bestand bevindt zich in het netwerk, dient de netwerkbeheerder te controleren dat er geen probleem met het netwerk is en dat een verbinding met de server kan worden gemaakt. - het bestand bevindt zich op een verwisselbare schijf, zoals een diskette of cd-rom, dient u te controleren dat deze schijf correct in het schijfstation is geplaatst. 3. Controleer en repareer het bestandssysteem via CHKDSK. Klik hiervoor op Start, Uitvoeren en typ CMD. Klik OK en typ CHKDSK /F op de opdrachtprompt. Druk vervolgens op ENTER. 4. Als het probleem blijft bestaan, dient u het bestand opnieuw op de computer te zetten vanaf een back-upmedium. 5. Bepaal of andere bestanden op dezelfde schijf kunnen worden geopend. Als dit niet zo is, is de schijf beschadigd. Als het een vaste schijf is, dient u contact op te nemen met de netwerkbeheerder of hardwareleverancier voor ondersteuning. Extra gegevens Foutwaarde: C000009C Type schijf: 3 Bron: crypt32 Het bij <http://www.download.wind owsupdate.com/msdownload/update/v3/static/trustedr/en/authrootseq.txt> opvragen van de automatische update van het basislijstvolgordenummer van derden is mislukt met de fout: Deze netwerkverbinding bestaat niet. Bron: crypt32 Het uitpakken van een basislijst uit de cab voor automatische updates is mislukt op <http://www.download.wind owsupdate.com/msdownload/update/v3/static/trustedr/en/authrootstl.cab> met de fout: Een vereist certificaat valt niet binnen de geldigheidsperiode als gekeken wordt naar de huidige systeemklok of de tijdstempel in het ondertekende bestand. crypt32 komt tientallen keren voor als fout. Ik moest een spatie in deze links doen, anders kon ik het niet posten. Foutmeldingen Systeem: Bron: Disk Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D. Deze Disk fout komt meerdere malen voor. Bron: Service Control Manager De SAMSUNG Mobile USB Modem II 1.0 sMonitor-service is bij het starten vastgelopen. Bron: Service Control Manager Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: COM-service voor IMAPI cd-branders. Bron: Service Control Manager De COM-service voor IMAPI cd-branders-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord. Bron: Service Control Manager De Verbindingsbeheer voor RAS-service is gestopt met de volgende foutcode: Fout tijdens een bewerking in een pagina. . Bron: Print Document Microsoft PowerPoint - Defenses [Read-Only] is beschadigd en daarom verwijderd. Bijbehorend stuurprogramma is HP Deskjet 3840 Series. Bron: System Error Foutcode; 1000000a, parameter1: e1e74ff8, parameter2: 00000002, parameter3: 00000001, parameter4: 8070284a. Bron: SRService Het initialisatieproces van Systeemherstel is mislukt. Bron: Service Control Manager De System Restore-service-service is gestopt met de volgende foutcode: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. . Bron: HTTP Kan niet binden aan het onderliggende transport voor 0.0.0.0:2869. De lijst IP Listen-Only bevat mogelijk een verwijzing naar een interface die zich niet op deze computer bevindt. Het gegevensveld bevat het foutnummer. Bron: System Error Foutcode; 1000000a, parameter1: e1e74ff8, parameter2: 00000002, parameter3: 00000001, parameter4: 8070284a. Bron: DCOM DCOM kreeg foutmelding 'De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord. ' bij het starten van de iPod Service-service met de argumenten '' om de server {063D34A4-BF84-4B8D-B699-E8CA06504DDE} te starten Bron: Service Control Manager Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: iPod-service. Bron: Service Control Manager De iPod-service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord. Ik krijg alleen 'fouten', 'waarschuwingen' en 'informatie' meldingen. Ik heb verder geen idee of ik de BSOD's heb uitgeschakeld.
Link naar reactie
Blauwe schermen tonen: Rechts-klik op "Deze Computer", kies dan eigenschappen -> geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen, en vink daar, onder "Systeemfouten", dit uit: "De computer automatisch opnieuw opstarten". Moest je dan op zeker ogenblik een blauw scherm krijgen (je windows geeft er de brui aan en toont zo'n scherm): noteer dan de foutmelding (iets als 0x000000F5) en vermeld die. Daaruit kan ook e.e.a. afgeleid worden. Met je melding is het een beetje van 'ik - en de bomen en het bos' ... Vermeld eenvoudig even (per onderdeel) gewoon: 1. de bron (die heb je hierboven al) 2. de gebeurtenis (mis ik) en 3 de omschrijving (zie mijn vorige post) Ter info: [img:1d1169130f]http://i55.tinypic.com/6tl8hc.jpg[/img:1d1169130f] Voor zover ik het nu zie, krijg je fouten ivm je Java, je update en er wordt gesproken van fouten op je schijf (partitie) D. Maar eerst even de gevraagde gegevens ?
Link naar reactie
Ik kreeg daarnet inderdaad een blauw scherm, met de foutmelding 0x000000D1 (0xE1E67FB8, 0x00000002, 0x00000000, 0xE1E331D3) Excuses, maar ik begrijp niet precies wat er wordt bedoeld met het 'nummer' ik weet ook niet waar ik dan de omschrijving moet vinden. Ik had namelijk in mijn vorige post de beschrijving geplaatst, maar dat was dus het verkeerde. Dus ik vermeld hier de bron en de gebeurtenis van de fouten die steeds terug komen: [u]Toepassing:[/u] Application Error, 1000 crypt32, 8 crypt32, 11 Application Error, 1005 Windows Search Service, 3024
Link naar reactie
De gevraagde nummer stond erbij (0x000000D1) Al wat links om op zoek te gaan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455#0x000000D1 ('t zijn er heel wat hé?) Wil je er nog enkele, klik dan op >>>> [url=http://search.microsoft.com/Results.aspx?q=0x000000D1&x=0&y=0&mkt=nl-NL&FORM=QBME1&l=1&qsc0=0&refradio=0] klik ! [/url] IK vermoed dat je hier wel wat zoet mee zal zijn?
Link naar reactie
Op gathering.tweakers stonden er veel oplossingen voor windows 2000. En helaas waren de oplossingen voor xp niet van toepassing op mijn situatie. Bij de zoekresultaten van microsoft vind ik spijtig genoeg ook niet de oplossing. Op een gegeven moment dacht ik dat ik het had gevonden en moest ik een programmaatje downloaden. Nadat ik dat had gedaan kreeg ik de melding dat de setup ouder was dan die al op de computer stond, dus dat ik die niet hoefde te downloaden. Ik vind het vervelend dat het allemaal niet zo soepel verloopt, maar ik ben nou eenmaal een leek met computers. Ik wil nu alvast zeggen dat ik erg dankbaar ben voor de hulp.
Link naar reactie
Mogelijk heb je deze al geprobeerd, indien niet dan heb je weer enkele linken: http://support.microsoft.com/?kbid=839876&sd=RMVP http://support.microsoft.com/?kbid=916595&sd=RMVP op http://www.compros.com/xp%20errors.htm kan je ook dingen vinden onder 0x000000D1 De bron en gebeurtenis leiden me ook niet verder dan enkele algemeenheden. Even anders gedacht: heb je dit al lang? (heb je vb onlangs een nieuw programma geïnstalleerd of nieuwe hardware bij gestoken / vervangen)? Indien op beide vragen een neen het antwoord is, is mogelijk een herstelpunt terugzetten van vòòr het euvel een oplossing?
Link naar reactie
Bij de eerste link staat er dat de fout komt bij het opstarten van de computer. Bij mij komt de fout niet bij het opstarten of afsluiten. Ik durf dus niet de hotfix daarvan te downloaden, aangezien ze zeggen dat je t alleen moet doen als het exact hetzelfde probleem is. En bij de tweede link kreeg ik wat ik al eerder had. Nadat ik de setup ging installeren kreeg ik de melding: 'Setup van KB916595: Setup heeft ontdekt dat de versie van het geïnstalleerde servicepack nieuwer is dan de update die u wilt toepassen. U hoeft deze update niet te installeren.' Dus dat werkt ook niet. Maar ik zal nu even de andere links bekijken. Ik heb dit probleem nu denk ik sinds 10 dagen. En ik heb geen nieuw programma geïnstalleerd of nieuwe hardware bijgestoken. Hoe moet ik een herstelpunt terugzetten? Misschien werkt dat wel.
Link naar reactie
herstelpunt terugzetten, moet ik ff denken want 'k heb het bij mijzelf een beetje 'aangepast) start > programma's > bureauaccessoires en dan staat het ofwel rechtsreeks onder die bureauaccessoires ofwel onder systeembeheer (onder bureauaccessoires dus) Moest je het niet vinden, dan start > uitvoeren en typ in [color=darkred:6376b58dbe]rstrui.exe[/color:6376b58dbe] en enter. Je komt dan in systeemherstel (en zie hier wat info: http://eduweb.khk.be/D0000406/Cursussen/Tipsentrucs/Systeemherstel.html) Als het er niet mee lukt, kan je nadien je herstelpunt ongedaan maken en zit je terug met je systeem zoals van voor het herstellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...