Ga naar inhoud

Grub Error 17 bij XP?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:ebabefe93b="Lord Wodan"]Na wat wijzigigen in de bios kreeg ik ineens Grub loading.... Error 17. Er is nooit een vorm van Linux in de buurt geweest.. Wat kan hier aan de hand zijn?[/quote:ebabefe93b] Om wat voor een BIOS wijziging ging het? De Grub error toont in ieder geval dat deze is geïnstalleerd in het MBR van de harddisk. Zie deze hyperlink http://www.uruk.org/orig-grub/errors.html Hoe deze te verwijderen staat onder andere in deze Blog [url=http://www.cyberciti.biz/faq/linux-how-to-uninstall-grub/]How to uninstall GRUB.[/url]
Link naar reactie
Het begon met vastlopen tijdens de boot. Het scherm werd zwart en bleef zwart. Ook in de veilige modus. Daarna heb ik in de bios wat instellingen geprobeerd die resulteerde in de GRUB error. Dat verbaasde mij want naar mijn weten heeft XP geen GRUB (toch?) De grub error is inmiddels door een Fixboot en FixMBR opgelost maar het vastlopen blijft. Ik ga vanavond naar die pc en zie wel even verder..
Link naar reactie
Ik geloof er niet meer in dat die pc goed gaat draaien... Ik heb een aantal instructies gevolgd en windows draaide bijna maar gaf een LSASS.exe systeemfout. Er is een onjuiste parameter doorgegeven...... Daar kwam ik niet meer doorheen, ook niet via wat instructie van MS. Ook werd er ineens weer om een admin wachtwoord gevraagd die we nooit ingesteld hebben. Ik denk dat een verse install de beste optie is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...