Ga naar inhoud

Schijfbeheer foetsie.


anoniem

Aanbevolen berichten

Windows 7 Home 64-bits. Onlangs deze PC opnieuw geïnstalleerd hetgeen weer probleemloos verliep. Na enige tijd wilde ik een stationsletter veranderen in schijfbeheer. Dat roep je op met "Start > Computer > Beheren". Dat klikken op "Beheren" resulteert echter in niets, nada, Via Configuratiescherm > Systeembeheer: resulteert in scherm "Locatie is niet beschikbaar". Daarin een heel verhaal dat begint met "C:\ProgData\Microsoft\Windows\Start Menu\Progrmma's\Administrative Tools is een niet bereikbare locatie blah blah....." PC kent slechts één gebruiker, is tevens beheerder, administrator, nachtwacht, oppasser, kinderjuf, eigenaar, bezitter, en al die andere verwarrende "beveiligingszaken". Dus daarmee heeft het niets te maken (?).
Link naar reactie
# U kunt de stationsletter voor het systeem- of opstartvolume niet wijzigen. # Wanneer u probeert een letter toe te wijzen aan een volume, cd-rom-station of ander apparaat voor verwisselbare media dat misschien wordt gebruikt door een programma binnen het systeem, kan er een foutbericht verschijnen. Als dit gebeurt, sluit u het programma dat toegang tot het volume of station probeert te krijgen af en klikt u nogmaals op Stationsletter en paden wijzigen. Pas enorm op met het wijzigen van een stationsletter !. Als je namelijk Windows wilt gaan installeren via de cd en je komt bij het partitiegedeelte, dan deelt je pc namelijk zelf de letters in. Hoeft geen probleem te zijn, maar stel dat je je opstartschijf in Windows "D" hebt genoemd en dat je je fotoschijf "C" hebt genoemd. Bij installatie echte is je opstartschijf gewoon C en je fotoschijf D. Jij denkt: ah, mijn foto's dat is C, dus ik formatteer D. Ach dat is pech: alle foto's weg!. Okee, misschien een slecht voorbeeld, maar het gebeurt wel!, mijn buurman kan er inmiddels over meepraten!. Dus wees voorzichtig met wat je doet. :wink:
Link naar reactie
Bedankt voor de moeite en natuurlijk allemaal heel goed bedoeld, maar ik heb daar niets aan. Ik heb drie schijven, twee branders, een cardreader met vier locaties en een FDD. Staionsletters A, C t/m J, L t/m O. K is niet bezet dus wil ik L t/m O veranderen in K t/m N. Dat kan in Schijfbeheer, heb ik de afgelopen 15 jaar dan ook al 1324 keer gedaan, maar nu zit ik met het probleem dat ik niet in schijfbeheer kan komen. De vraag is dus hoe ik dát oplos.
Link naar reactie
Yep, dat werkt. Kom je meteen in Schijfbeheer. Had intussen nog wat verder gezocht en het volgende gevonden: Als ik "Start > Systeembeheer" aanklik, wordt "Leeg" aangegeven. Echter klik ik "Start > Alle Progs > Systeembeheer" dan staat daarin "Computer Management". Daarop klikken geeft het scherm "Computerbeheer" waarvan Schijfbeheer een onderdeel is. Die link naar "Computerbeheer" (compmgmt.msc /s) is nou juist wat ik zocht, en die zal ik hier en daar naartoe kopieëren. Truc dus gelukt: schijfletters wijzigen verder fluitje van een cent. [quote:9912d4aa19="MV-Software"] Vraag: Waarom wil je L t/m O veranderen in K t/m N?[/quote:9912d4aa19] Als ik een externe HDD met meerdere partities aansluit staan die partities dus niet aanéén in de Verkenner. (K, en dan P, Q etc.) Ik wil altijd alles optimaal en logisch ingedeeld, etc. Die in vergelijking met normale mensen gestoorde hang naar perfectie is een beroepsdeformatie waar ik erg blij mee, en trots op ben. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...