Ga naar inhoud

PC Opschoondag?


anoniem

Aanbevolen berichten

Vandaag is het PC Opschoondag, schijnt het. Ik heb dus de bijbehorende Magix PC Check & Tuning 2010 programmatuur geïnstalleerd op de laptop. Na de check zouden er o.a. 20 opstartitems verwijderd worden. Dat dus gedaan, hoewel niet werd aangegeven wélke items dat waren. Na een tragere (!) herstart deed bluetooth en draadloos internet het niet meer. Gelukkig had ik een herstelpunt aangemaakt, dus nu werkt alles weer als vanouds. Maar het lijkt me dat dit programma z´n doel een beetje voorbijschiet. En wat is dan het nut van deze `Opschoondag?
Link naar reactie
Ik heb het programma ook even bekeken. Ik had meteen al grote twijfels. Deze software verwijdert gewoon veel te veel. Ik vraag me af hoeveel mensen er na vandaag met een onbruikbare pc zitten. Als je het programma al wel wilt proberen, maak dan vantevoren een goede image backup. Ik ga het programma iig niet gebruiken, en raad het anderen ook sterk af. Slechte beurt van HCC.
Link naar reactie
Ik heb net op het HCC forum gepost: [quote:a07d0db6d5]Dit programma is slechts bruikbaar als je inzicht in hebt wat het doet..... dus ervaren gebruikers... Aangezien Magix zelf ook niet alles laat zien, maar deels alleen het resultaat moet je erg goed uitkijken wat je hiermee doet. Mijn idee: maak een schone installatie en maak er een image van. Zet die terug als je een SchoonePD-dag hebt.... anytime meteen dan ook, want je kunt het doen wanneer het nodig is.. en je hebt er geen Magix voor nodig.. PS: ik heb er wel naar gekeken, maar een aantal opties durfde ik echt niet door te zetten ivm het onbekende.... gelukkig heb ik een image....[/quote:a07d0db6d5]
Link naar reactie
Ik heb het programma ook gedownd en geinstalleerd. Dit programma stelt voor 655 registeritems te verwijderen!!!!! Gelukkig systeem herstelpunt gemaakt. Terugzetten ging echter niet goed en dus eerst Magix verwijderd via Software en daarna met Ccleaner en handmatig opschonen (o.a. in Program Files) oude situatie hersteld. Ga nu nog Schijfcontrole uitvoeren en daarna defragmenteren. Hoop dat het dan allemaal weer goed is of moet ik nog iets anders uitvoeren of checken? Slecht advies van HCC!!! :evil:
Link naar reactie
[quote:3ef308fe67="derkdejong"]mijn ervaring is dat je advanced system care van iobit veilig voor dit soort taken kan instellen (heb het op veel pcs gebruikt, en nooit iets hoeven terugzetten): http://www.iobit.com/downloadcenter.php?product=advanced-systemcare-free[/quote:3ef308fe67] Wellicht een (gouden) tip voor de HCC.....? :wink:
Link naar reactie
[i:c69981d0b3]Optimaliseer de prestaties van je computer: doe aanstaande zondag mee aan de opschoondag Op 31 oktober [b:c69981d0b3][u:c69981d0b3]gaat de wintertijd gaat[/u:c69981d0b3][/b:c69981d0b3] weer in. Een mooi moment om extra aandacht te besteden aan het opschonen van je computer! HCC helpt je hierbij met de gratis te downloaden Magix PC Check & Tuning software t.w.v. ¤ 29,95.[/i:c69981d0b3] Gezien de ervaringen welke in dit draadje worden gemeld, lijkt het erop dat die software net zo goed is als de reclame welke de HCC in een mailtje maakt.... :? Zou dat spul wel terdege vooraf getest zijn door de kaderleden? Ik bezoek het HCC Forum al lang niet meer (een mens kan niet overal tijd voor hebben), maar ben toch wel benieuwd wat daar allemaal gaat verschijnen.... :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...