Ga naar inhoud

Media Player (12) perikelen(?)


anoniem

Aanbevolen berichten

Om te bekennen: ik gebruik MP zelden of nooit, maar had 'm nu even nodig. Ik kom echter wat vreemde dingen tegen waar ik niet uitkom. Ik neem grafische bestanden maar even als voorbeeld. - Als ik in de bibliotheekweergave een afbeelding selecteer, dan kan ik kiezen tussen "uit de bibliotheek verwijderen" of hetzelfde, maar dan aangevuld met "van de computer verwijderen". Ik kies voor het eerste en inderdaad verdwijnt die afbeelding. Althans, zo lijkt het, want als ik MP opnieuw start, staat-ie er weer net zo vrolijk... Opnieuw verwijderen werkt dan echter niet meer: er gebeurt niets... Ook het "wijzigingen in mediagegevens toepassen" helpt hierbij geen zier. Als ik een bestand vanuit verkenner verwijder. Fysiek naar de prullenbak dus en ik open MP [u:ade5b7ecec]dan geeft-ie het verwijderde bestand nog steeds aan[/u:ade5b7ecec]. Alleen gebeurt er (uiteraard) niets en is de thumbnail vervangen van het originele plaatje in een default afbeelding..... Is dit gedrag "normaal", of is er iets anders aan de hand? - MP opent in de bibliotheekmodus. Echter, in de weergavemodus opent-ie consequent in een miniweergave. Groter slepen e.d. heeft geen invloed op een volgende keer. Hoe krijg ik dat ding aan z'n verstand gebracht dat-ie altijd in de weergavemodus eveneens full-screen opent?
Link naar reactie
[quote:df537e717b="lion"]Hoe krijg ik dat ding aan z'n verstand gebracht dat-ie altijd in de weergavemodus eveneens full-screen opent?[/quote:df537e717b]Controleer eens waarop de snelkoppeling van WMP eindigd. Is dit: [b:df537e717b]Task prefetch:1[/b:df537e717b] Verander dat eens in: [b:df537e717b]Task NowPlaying[/b:df537e717b] [url=http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&biw=987&bih=560&q=wmp+12+Task+prefetch%3A1+Task+NowPlaying&btnG=Google+zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=89d103d4f0f3cac9]wmp 12 Task prefetch:1 Task NowPlaying[/url]
Link naar reactie
Wordt inderdaad gestart met schakeloptie [b:5d4f4e692a]/prefetch:1[/b:5d4f4e692a] Maar da's het "probleem" waar ik me het minste aan stoor. De grootste ergernis is 't feit dat een verwijderd bestand domweg in de bibliotheek van MP blijft staan! Oplossing....??? :roll: Ik zal eens kijken of een ander Win7 systeem dit ook heeft.....
Link naar reactie
Bij een ander systeem liep het gesmeerd en volgens verwachting! Dus ben ik maar eens gaan zoeken op "beschadigde database media player" en kwam terecht bij TechNet van Microsoft. Welliswaar had het artikel betrekking op MP11, maar ik ben zo vrij geweest om er vanuit te gaan dat ik e.e.a. ook op MP12 kon toepassen. Ik heb de database bestanden verwijderd, waarna deze opnieuw aangemaakt zijn door MP. Probleem opgelost. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...