Ga naar inhoud

Windows Opstartbeheer W-XP en W-7 0xc0000225 status melding


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een dual boot machine gemaakt op 1 harde schijf (1TB). 3 partities (80 Gb, 400 Gb en de rest). Op de 1ste partitie W-XP geinstalleerd met de 2de partitie als Data schijf. Dat heb ik begin dit jaar gedaan. Vervolgens de laatste weken op de 3de partitie W-7 geinstalleerd. Bootmanager wordt dan volgens mij van W-7 gebruikt. Tot zover alles goed. W-Xp en W-7 draaien gewoon en keuze wordt gemaakt via boot manager. Echter ik wil de 80 Gb partitie vergroten. Daarvoor heb ik Gparted gebruikt. Eerst de 3de partitie (W-7) verkleind naar 250 Gb en verschoven naar achteren. Vervolgens de 2de partitie iets verkleind naar 300 Gb en ook weer verschoven. Als laatste stap de 1ste partitie vergroot naar plusminus 380 Gb. Opstarten en.... een Windows Opstartbeheer scherm met de meldingen 1. Plaats de W-installatie schijf en start uw PC opnieuw op 2. Selecteer de taalinstellingen en klik op volgend en 3. Klik op 'Uw computer hesrtellen'. Status die gegeven wordt: 0xc0000225. Echter darr reageerd Opstartbeheer niet op als je deze stappen volgt. W-XP kan ik gewoon opstarten. Prima. W-7 start niet meer op. Is ook niet zo erg. Kan ik opnieuw installeren. Echter ik gebruik de boot manager van W-7. Hoe kan ik terug naar de situatie dat ik alleen W-XP had draaien en nog een stuk lege schijf. FIXBOOT en/of FIXMBR draaien ??? Wie oh wie kan mij helpen.
Link naar reactie
Helaas geeft deze optie (APIC = Advanced Programmable Interrupt Controller??) geen resultaat. Ik heb een MSI P55-GD65 moederbord met een I5 750 processor, 4 Mb intern. In de Advanced BIOS settings komt een optie IOAPIC Function voor met de vermelding: Include ACPI APIC table pointer to RSDT pointer list. Enable of Disable heeft geen enkele invloed op het opstart gedrag. Zijn er misschien nog andere opties om mijn probleem op te lossen??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...