Ga naar inhoud

foute systeempartitie D: en volle systeemkopie


anoniem

Aanbevolen berichten

Toen ik net een systeemkopie uitvoerde, werd mijn datapartitie (fysieke D-schijf) ook meegebackupt. Dit is niet de bedoeling: mijn data backup ik anders. In apparaatbeheer (computer -> beheren -> schijfbeheer) zie ik dat deze dataschijf per abuis op Systeem, Actief en Primaire partitie staat, i.t.t. alleen 'Primaire partitie' van mijn andere fysieke sata-schijven. In de root van de D staat ook het verborgen bestandje bootmgr dat niet te verwijderen is. Ik denk dat dit per abuis is ontstaan toen ik met een herinstallatie van Wiindows 7 bezig was en in eerste instantie de raid-drivers ben vergeten. Toen werd de schijf niet herkend, en had ik deze handmatig 'gekoppeld' met een driveletter. De schijven functioneren overigens als 'gewoon' sata, en staan niet in raid omdat mijn Samsung 1 TB-schijven daar niet tegen kunnen. Vraag: Hoe krijg ik mijn dataschijf gewoon weer alleen op Primair, zonder Systeem en Actief? Dan lukt het nl. weer om alleen van mijn SSD (C-schijf) een systeemkopie te maken. Nu kan ik de D-schijf namelijk niet uitvinken omdat-ie als Systeem is gemarkeerd. Marco.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...