Ga naar inhoud

Printer kan niet geinstalleerd worden (x64)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal Na een hoop problemen, een nieuwe installatie van Win7 64-bit en dan stuit ik toch weer op het probleem, dat m'n [b:87989920f7]Netwerkprinter (een ouwetje HP2300d Zwart/wit laserjet) [/b:87989920f7] niet geinstalleerd kan worden op het [b:87989920f7]64-bit werkstation.[/b:87989920f7] Al op sites van HP gezocht, daar staan inderdaad 64-bit drivers voor deze printer op. Maar als de computer er tijdens het installeren er om vraagt waar deze staan, krijg je als antwoord [b:87989920f7]"Drivers voor deze printer niet gevonden"[/b:87989920f7] Wat nu ? Mvg Jan Filarski :oops: :oops: :roll:
Link naar reactie
Mijn ervaring is dat de meeste printers helemaal niet een installatie-CD nodig hebben. Als je een willekeurig apparaat voor de eerste keer aansluit. in dit geval dus op de USB-poort, dan krijg je altijd de melding "Nieuwe hardware gevonden". Van de meeste printers, ook de wat oudere, heeft Windows alle software gewoon aan boord en installeert deze. Die CD, mocht je die toch wel hebben, kun je gewoon achterwege laten. Evenmin hoef je dus bij het ontbreken van die CD eerst moeizaam gaan zoeken naar software.
Link naar reactie
Als het een netwerkprinter is, neem ik aan dat je 'm niet alleen gebruikt en dat je dus een netwerk hebt met meerdere pc's. Dan kun je op een pc waar de printer wel draait de printer delen met jouw probleem-pc. En anders kun je ook de manier van J. de Boer gebruiken, zo heb ik ook mijn printer op m'n pc aangesloten. [color=green:d99875861f]Suc6[/color:d99875861f]
Link naar reactie
Hallo Steef435 De printer HP Laserjet 2300d is in m'n netwerkopgenomen, d.m.v. een aparte printServer en Via een normale printkabel. Als je dan de 64-bit computer wilt verbinden met de HPLaserJ, dan vraagt de computer om drivers (die ik natuurlijk op een eerder stadium heb opgehaald) en de computer verwijs naar de directorie waar de opgehaalde bestanden uitgpakt staan Dan krijg ik het commentaar "Bestanden niet gevonden". Omdat de 64-bit HP printerbestanden [b:5e0890f920]alleen voor USB[/b:5e0890f920] beschikbaar blijken te zijn. Nu moet ik dus fysiek het geheel omgooien van IDE naar een USB aansluiting, en dan zal het wel werken, naar ik hoop. Mvg Jan Filarski :P
Link naar reactie
Als je klaar bent met installeren via de USB poort koppel je hem weer terug aan de pintserver en verander je op de 64 bits pc de poort bij de eigenschappen, de instellingen van USB naar TCP/IP poort en vul je daar het ip nummer in... Die werkwijze is bij 32 bits zaken ook heel gebruikelijk als een normale installatie rechtstreeks niet werkt....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...