Ga naar inhoud

Windows 7: mappen delen? Bestanden overzetten?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netbook met Windows 7 Starter op een draadloos thuisnetwerk. Een andere netbook met XP en een PC met XP kunnen probleemloos mappen delen. Kan ik met die Windows 7 Starter ook mappen delen met die andere apparaten op het netwerk? Indien niet, kan ik op een andere manier via het draadloze netwerk (m.a.w. niet d.m.v. USB-stick of zo...) bestanden overzetten van één apparaat naar die netbook met Windows 7?
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ondertussen was het al gelukt. Maar eerst had ik geprobeerd om het thuisnetwerk in te stellen op die netbook en toen kreeg ik meldingen in de trant van dat dat niet kon met Win 7 Starter, vandaar dat ik hier die vraag stelde. Nadien heb ik dan gewoon ervoor gezorgd dat de werkgroepnaam dezelfde was en ik kon al bijna meteen gedeelde mappen zien, dat is alles wat ik ervoor heb moeten doen.
Link naar reactie
Nu begrijp ik er niets meer van! Na het wijzigen van de werkgroepnaam van die netbook met Windows 7 Starter (en heropstarten) zag ik de gedeelde mappen vanop de andere computer op het netwerk (enige die momenteel ook aan staat). Na een groot aantal zaken gekopieerd te hebben en daarna iets anders gedaan te hebben zie ik die gedeelde mappen nu plots toch niet meer! Op die netbook zelf zie ik nu alleen de gedeelde mappen van die netbook zelf die ik niet zie op die andere PC. Voordien zag ik op die andere PC ook geen gedeelde mappen van die netbook, maar op die netbook zag ik wel de gedeelde mappen van die PC en dat was voldoende om één en ander over te zetten. Wat kan er nu plots veranderd zijn? EDIT: aangezien het hier nu waarschijnlijk over de netwerkinstellingen zal gaan denk ik dat het beter is dat ik verder ga bij Netwerken...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...