Ga naar inhoud

Windows 7 Media Sharen gaat me net iets TE simpel


anoniem

Aanbevolen berichten

Vanavond ben ik wat aan het spelen geweest met Media. Ik heb een Kiss 1600 Media player en bij XP moest ik dan Kiss PC-Link starten om bij de bestanden op mijn PC te komen. Deze bestanden en mappen kon ik simpel toevoegen en verwijderen. Nu viel mij op dat mijn pc ineens zichtbaar was op de player en ik had toegang tot wat standaard voorbeeld bestanden uit mijn documenten.. WTF dacht ik? Hoe kan dat? Ik ben toen wat gaan googlen, zoeken, probereren etc. Bij Media Sharing etc kan ik de KISS wel blokkeren maar hij stond standaard aan? Zelfs zonder Media Player 11 te starten. Later zag ik dat ook mijn GSM (Nokia N96) toegang heeft. Dit zit me niet helemaal lekker... Komt dit door: .. dat ik een homegroup heb? (staat dat standaard aan en kan het uit?) .. dat WMP 11 standaard zijn libraries uit public en mijn docs haalt? (waarom deelt hij ze dan nog als WMP 11 uitstaat?) .. ik HOME network aan heb staan? (De instellingen voor Public lijken mee te veranderen als het gaat om MediaSharen??, oftewel, allow in HOME is tevens ALLOW in Public!!) Een paar verdere vragen. Is de homegroup wat anders dan een workgroup? Ik heb nl. geen andere pc's in mijn netwerk (nog niet). Wordt er met Homegroup een verzameling apparaten bedoeld ipv pc's? (dus pc + mediaspeler + gsm etc?) Wat moet ik veranderen om alles te blokken tenzij ik toegang geef? Dus eigenlijk precies andersom met wat ik nu heb gemerkt. Wat moet ik doen zodat Mediasharen alleen functioneert als ik WMP start? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik alleen beeld en geluid van mijn GSM naar mijn Kiss kan pushen als ik dat op de pc instel? (bij WMP kan je die optie 'Control WMP' uitzetten. Die heb ik nog niet gevonden bij de Kiss. Een boel vragen weer maar ik voel me zo niet echt beveiligd, het gaat net iets te makkelijk! Of... kan ik de boel alleen echt safe maken als ik naast mijn WPAII beveiliging ook MAC adressen ga filteren in mijn Accesspoint? Graag wat advies en/of leesvoer over homegroups/workgroups/mediasharing etc want met google zie ik door de bomen het bos niet.
Link naar reactie
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&biw=1280&bih=579&q=homegroup+windows+7&aq=4&aqi=g10&aql=&oq=homegr&gs_rfai=&fp=150fc9ad778a90aa Je kunt zoveel lezen over homegroups. Pik eruit wat voor jou van toepassing is. Als docs zichtbaar zijn dat heb je dat vinkje hieronder gezet? Zover ik het bij mij nu getest heb werkt het zoals het hoort, maa ik draai pas een paar dagen win7. [img:4bdc53c661]http://www.neowin.net/images/uploaded/215509_home-2.PNG[/img:4bdc53c661]
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, je plaatje werkt alleen niet. Inmiddels heb ik zelf ook redelijk wat gelezen over Homegroups maar 1 ding is mij nog onduidelijk. Een pc toevoegen gaat dmv een wachtwoord, daar heb ik niet zo'n problemen mee maar een mediaplayer, spelcomputer of GSM krijgt automatisch toegang. Handmatig kan je die toegang wel blokkeren maar standaard is het toegestaan. Is dat om te draaien? Dus standaard blokkeren en handmatig toegang geven?
Link naar reactie
Helaas geen ervaring zelf met die spullen. wat ik wel vaak doe: ik zet ZA als firewall aan en geef of een IP-range of bepaalde IP nrs toegang. Dan schakel ik de Windwos firewall uit. Vervolgens kunnen alleen die ip nrs op mijn pc en dan nog alleen users die op beiden systemen bekend zijn. Maar mediaplayers et al.... do not know...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...